Branchenieuws

Directiewisseling bij ADG dienstengroep

Een uitzonderlijke directiewisseling binnen ADG dienstengroep. Bob Mols, voorheen CEO van HEYDAY Facility Management, is per 1 februari 2021 benoemd tot Algemeen Directeur van schoonmaakorganisatie Asito. Remko Stolk, voorheen Commercieel Directeur van Asito, start op dezelfde datum als CEO bij facilitair managementorganisatie HEYDAY.

Uit eigen organisatie

Hans Kroeze, Algemeen Directeur ADG: “Ik vind het mooi dat we deze posities hebben kunnen invullen met kandidaten uit onze eigen organisatie.”

bob mols adg dienstengroepBob Mols

Bob Mols vervult sinds 1 oktober 2017 de rol van CEO van HEYDAY. Hij heeft zijn sporen verdiend in de zakelijke dienstverlening en was voorafgaand aan HEYDAY onder andere werkzaam bij KPN en detacheerder Maandag. Tevens heeft Bob eerder diverse interim opdrachten voor ADG dienstengroep gedaan. Bob maakt nu de overstap naar Asito, waardoor zijn functie vrij komt.

remko stolk adg dienstengroepRemko Stolk

Remko Stolk is per 1 januari 2015 werkzaam in de rol van Commercieel Directeur bij Asito. Hij heeft veel ervaring op het gebied van commercieel management. Voor hij bij Asito kwam, werkte hij onder meer bij Randstad in verschillende functies. De overstap naar HEYDAY biedt Remko de kans om door te groeien tot CEO.

Hart voor de zaak

Hans Kroeze, Algemeen Directeur ADG dienstengroep: “Zowel Bob als Remko zijn - ieder op hun eigen manier - sterke persoonlijkheden en ervaren managers. Met hart voor de zaak en een nadrukkelijke focus op de business doelstellingen blijven ze oog houden voor de bedrijfscultuur en weten ze mensen te verbinden. Ik heb er alle vertrouwen in dat de heren de bedrijven qua groei en succes naar een volgende fase kunnen brengen.“

In gesprek met…

Bob Mols en Remko Stolk, het zijn bekende namen, zeker binnen hun branche. Maar wie zijn deze heren en wat zijn hun plannen? Een interview over wat ze willen bereiken, wat ze meebrengen en wat ze gaan missen.

Wie?

Bob: Ik ben al een behoorlijk aantal jaren actief in de zakelijke dienstverlening en daarvoor in de retail. Per 1 februari maak ik de overstap naar Asito. Na het vertrek van de vorige directeur zijn de werkzaamheden tijdelijk waargenomen door de andere directieleden. Ik ga deze rol nu oppakken en heb daar veel zin in! Ik ben getrouwd en heb vier kinderen. Ik hou van fitness, wandelen en golfen. En ook van lekker eten en drinken met familie en vrienden. Verder ben ik graag op het water te vinden.

Remko: Door het stokje over te nemen van Bob bij HEYDAY kan ik de mooie overstap maken van Commercieel naar Algemeen Directeur. Ik ben 51 jaar, woon samen met mijn vriendin en vier kinderen in Enschede. We genieten echt van het leven, waarbij de juiste work/life balans erg belangrijk voor ons is.

Overtuiging?

Bob: What you see is what you get. Daarin ben ik heel duidelijk. Vertel mij alsjeblieft hoe het echt met je gaat. Ik ben namelijk niet onder de indruk van wat je allemaal hebt, maar vooral geïnteresseerd in wie je als mens bent. Graag ga ik met mijn collega’s op zoek naar de beste versie van onszelf, naar de sterke punten en met ruimte voor de meer kwetsbare aspecten. Daarbij geloof ik in heldere, directe communicatie.

Remko: Door hard werken en gedrevenheid kun je veel bereiken in het leven. Daarbij vind ik het belangrijk dat je elke dag met plezier naar je werk gaat. Ga je met tegenzin, ga dan wat anders doen. Daarvoor is het leven veel te mooi.

Bereiken?

Bob: Graag wil ik Asito helpen door ontwikkelen naar een toonaangevend schoonmaakbedrijf dat als marktleider en vakkundige, wendbare partner wordt erkend. Dat wil ik doen vanuit een werkomgeving die ‘voelt als thuis’, waar we samen verantwoordelijkheid nemen, initiatief tonen, successen vieren, teleurstellingen delen en onszelf verbonden voelen.

Remko: Allereerst wil ik veel plezier in mijn werk hebben, gezond en gelukkig zijn en blijven. Ook wil ik HEYDAY verder uitbouwen tot de belangrijkste speler in de Nederlandse facilitaire markt.

Over ADG dienstengroep

ADG dienstengroep is actief in het hart van de Nederlandse samenleving. Medewerkers van het oorspronkelijk Twentse familiebedrijf maken schoon, voeren de regie over de faciliteiten van klanten, verzorgen en verplegen mensen en steken als tijdelijke medewerkers de handen uit de mouwen.

Op de hoogte blijven van nieuws uit de horeca? Meld je aan voor de Entree nieuwsbrief!