Help de Horeca: door iedereen omarmd!

Help de Horeca: door iedereen omarmd!

Meer dan 2.000 ondernemers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld bij het initiatief ‘Help de Horeca’. Aanmelden is gratis kan nog steeds! Koninklijke Horeca Nederland startte het platform samen met vele (horeca)partners om horecaondernemers te ondersteunen in deze moeilijke periode.

Sinds zaterdag 21 maart 15.00 uur kunnen gasten een waardebon aanschaffen voor hun favoriete café of restaurant. Daarmee krijgen de ondernemers nu de broodnodige inkomsten binnen, zodat zij een frisse start kunnen maken wanneer zij hun deuren weer kunnen openen. Deelname is gratis, de partners van #helpdehoreca dragen de kosten a 2,50 per waardebon gedurende de sluiting van de horeca

Alle hens aan dek

Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Het is geweldig om te zien hoeveel horecaondernemers zich bij het initiatief hebben aangesloten. Tegelijkertijd geeft het pijnlijk weer hoe nodig dit soort initiatieven zijn. Het is alle hens aan dek bij veel horecazaken. Meer dan ooit vragen deze tijden om de handen ineen te slaan en horecaondernemers te helpen waar mogelijk. Daarom is het extra mooi dat zoveel partners zich hard maken om de horeca te helpen. Dit maakt ons echt enorm trots! Vanaf vandaag kunnen de gasten hun steentje bijdragen. Met dit krachtige initiatief met positieve insteek, hoop ik dat wij gezamenlijk wat licht kunnen brengen in deze moeilijk periode. Wij kijken er enorm naar uit om iedereen straks weer in goede gezondheid te mogen verwelkomen in de huiskamer van de samenleving.”

Help de Horeca

Via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl kunnen vanaf zaterdag 21 maart 15:00 uur waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen. Partners zijn o.a. Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro, Nederlandse Brouwers, Grolsch, Gifty, Friesland Campina, FOOX, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok, CCE, Ad van Geloven, ABI, Makro en Duvel Moortgat.

 
Samen sterker

Veel horecaondernemers verkeren momenteel in zwaar weer. Beljaarts van Koninklijke Horeca Nederland: “Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50%, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan en een goede start kunnen maken na deze crisis. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten, samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.”
 

Tags: 
Artikel delen