Horecagroep ADAS gaat met augmented reality werken
Branchenieuws

Horecagroep ADAS gebruikt augmented reality

Horecagroep ADAS groep in Deventer, bekend van onder andere Jasmin’s en The Hangar, start voor meerdere horecaconcepten met augmented reality-projecten. Zo krijgen gasten van Stadshotel ‘tOer in Zutphen vanaf nu een persoonlijk welkom van de hotel manager die als hologram verschijnt via augmented reality.

Augmentend reality is extra laag over de werkelijkheid

AR, ofwel augmented reality, is een extra laag die over de werkelijkheid geprojecteerd wordt via een mobiel. Het Stadshotel in Zutphen heeft een QR-code op het bureau geplaatst, waarna de hotelmanager na het scannen verschijnt als hologram en gasten welkom heet en meer vertelt over het hotel. Ook de directeur van VVV Zutphen geeft hotelgasten als hologram meer informatie over de stad en het restaurantteam introduceert de menukaart.

Augmented reality is een nieuwe beleving

Sahin, eigenaar van de ADAS groep, is gestart met het augmented reality project voor zijn hotel in Zutphen, maar heeft augmented reality voor vrijwel zijn gehele horecagroep omarmd als nieuwe innovatie. “Bij de ADAS groep zijn wij continu op zoek naar die nieuwe belevenis voor onze gasten, de ervaring die écht blijft hangen. Binnenkort starten wij bijvoorbeeld ook met een augmented reality-project voor ons nieuwe concept Chicago, waarbij de chef uit de menukaart komt als hologram. Dit gaat voor een geweldige belevenis zorgen”, aldus Sahin.

Toepassingen augmented reality zijn eindeloos

Volgens oprichter van het augmented reality bureau AR Technologies, Lennart Maas, zijn de toepassingen van augmented reality eindeloos. “Augmented reality biedt de horeca een breed scala aan nieuwe ervaringen voor haar gasten; van een hologram die uitleg geeft bij een take away diner, tot het persoonlijke welkom in het hotel in Zutphen.
Augmented reality bestaat al een tijd, maar had altijd een grote gebruiksdrempel en er waren apps voor nodig. “

”Met de technologie van vandaag is voor AR enkel een QR -ode of link nodig, wat de adoptie van augmented reality heeft doen versnellen. Het is bewezen dat AR ervaringen langer in het geheugen blijven hangen en tot meer interactie zorgt, voor horeca natuurlijk een uitstekende nieuwe toevoeging voor het creëren van belevenissen”, aldus Maas.