5 belangrijke trends in de hotelsector

Tags: hotel

5 belangrijke trends in de hotelsector

Education Summit, de groep voor hoger onderwijs van de toonaangevende hotelmanagementscholen Glion Institute of Higher Education en Les Roches Global Hospitality Education, heeft een rapport gepubliceerd met de belangrijkste van de hotelindustrie in 2019.

Voortbouwend op de expertise van de faculteit van Sommet Education, onderzoekt het rapport "Top Trends in Hospitality for 2019" veranderingen in consumentengedrag en opkomende trends op vijf belangrijke gebieden. "Als wereldleider op het gebied van hotel- en service-opleidingen is het onze verantwoordelijkheid om toekomstige professionals uit de sector de vaardigheden en kennis te verschaffen die zij nodig hebben. Ons doel is om de volgende generatie leiders uit de hotelsector op te leiden", aldus Benoît-Etienne Domenget, CEO van Sommet Education, "Het is essentieel voor ons om de trends in de sector te volgen en onze academische programma's hieraan aan te passen zodat ze relevant blijven voor de sector en onze studenten. Ondanks het transversale karakter van de hotel- en dienstensector, blijft het belang van het onderhouden van menselijk contact en een klantgerichte benadering een rode draad in de belangrijkste trends van 2019.''

1 Innovatie: De meest effectieve innovatiestrategieën zullen die zijn welke voldoen aan de uiteenlopende behoeften en verwachtingen van de hedendaagse reizigers in de wereld. Gedeelde ruimtes en sociale ervaringen zullen essentieel zijn voor het aantrekken van Millennials en Generation Z reizigers, terwijl drukke zakenreizigers en digitale nomaden op zoek zijn naar de integratie van tijdbesparende technologieën.

2 Technologie: Artificiële intelligentie, gezichtsherkenning en objectconnectiviteit verbeteren de klantenservice, samen met loyaliteitsprogramma's en blockchainplatformen die nieuwe mogelijkheden voor klantinteractie creëren. Deze opkomende technologieën hebben het potentieel om de sector te transformeren op een manier die we ons nog niet hebben voorgesteld.

3 Luxe: Geconfronteerd met een steeds diverser wordend klantenbestand, moeten luxemerken een evenwicht vinden tussen erfgoed en innovatie om relevant te blijven en hun identiteit naar de toekomst te beveiligen. Luxemerken maken gebruik van hotelcodes om online en offline ervaringen te koppelen die menselijk contact en klantenloyaliteit in stand houden.

4 Duurzaamheid: Transparantie en verantwoordingsplicht worden steeds belangrijker, aangezien duizenden jaren geleden en generatie Z-reizigers wereldwijde bedrijven aansporen tot een meer holistische benadering van duurzaamheid, van het verminderen van kunststoffen voor éénmalig gebruik tot het ontwikkelen van fairtrade concepten.

5 Food and Beverages: Gemotiveerd door milieu- en gezondheidsoverwegingen, maar ook door een verlangen naar authenticiteit en plezier, verkennen consumenten over de hele wereld lokale smaken, een plantaardige keuken en culinaire concepten van
boerderij tot op de tafel, terwijl de visuele presentatie van voedsel een nieuwe dimensie krijgt via sociale media.

De impact van bovenstaande trends op de toekomst van de hotel- en dienstensector wordt verder geanalyseerd in het volledige rapport, dat hier beschikbaar is.

Artikel delen