De maatregelen zoals het sluiten van de horeca hebben verregaande gevolgen voor ondernemers. Entree Magazine volgt dagelijks de ontwikkelingen op de werkvloer bij Jan Stuurman, mede-eigenaar van Hotel V/The Lobby in Amsterdam. Ook hij vraagt zich af hoe dit gaat aflopen en stuurt een keiharde s.o.s. uit.
''Dagelijks een column schrijven: het is een welkome afleiding nu. Elke dag bezig zijn met wat je weer mag delen. Ik vind het een grote eer. Je denkt na over toon, ritme, angle en natuurlijk over je onderwerp.
Maar over elk woord dat ik tik hangt een donkere, dreigende schaduw - dat geldt voor de luchtigere columns net zo goed als voor de overpeinzers. Het is namelijk een bloedbad.
De mooie initiatieven ten spijt wordt de horeca kei- en keihard geraakt. Ik vraag me oprecht af of de ernst daarvan doordringt tot mensen die niet in de horeca-bubbel verkeren. Als je het mij vraagt wordt in de berichtgeving sowieso het leed binnen de hotelwereld onderbelicht. Er zijn veel individuele verhalen van hoteliers online te vinden, maar ik mis de gemeenschappelijke stem. Er zou één woordvoerder moeten opstaan die de huidige wanhoopstoestand van de Nederlandse hotellerie krachtig voor het voetlicht brengt.
Bij deze doe ik een poging...
HELP''