Dag 22: ''We need to talk about booking.com''

Dag 22: ''We need to talk about booking.com''

Het kabinet neemt verregaande maatregelen in de strijd tegen het coronavirus. Zo heeft de horeca zondag 15 maart abrupt de deuren moeten sluiten. En onlangs werd bekend dat de horeca nog minstens tot en met 28 april dicht blijft. 

De maatregelen zoals het sluiten van de horeca hebben verregaande gevolgen voor ondernemers. Entree Magazine volgt dagelijks de ontwikkelingen op de werkvloer bij Jan Stuurman, mede-eigenaar van Hotel V/The Lobby in Amsterdam. Vandaag is hij verbaast over de de 'handreiking' die Booking.com doet in de coronacrisistijd. 

Maandag 6 april 2020, dag 22

''Ben bang dat we echt gewoon even over Booking.com moeten hebben. Het is verleidelijk om het over de haken en ogen van de NOW regeling te schrijven. Maar ik wacht nog even de komende 24 uur af.  

Booking.com de in een ver verleden vriendelijke Nederlandse OTA. Sinds de Amerikanen het daar voor het zeggen hebben vertonen ze vaak het lelijke gedrag van een marktleider.

De zogenaamde non-refundables (vooruitbetaald, niet te annuleren, niet te wijzigen) mochten de afgelopen tijd toch geannuleerd worden en werden zelfs door Booking.com teruggestort aan de gast. Zonder overleg.

En vervolgens werd de rekening bij het hotel neergelegd. Hotellerie woest, B&B’s woest.

Waarom geen overleg? Waarom niet iedereen een voucher aanbieden? Gasten blij, Booking blij, hotellerie blij.

Afgelopen week komt er bericht van Booking: 'Vorige week beloofden we om meer details te delen over onze inspanningen om u, als partner, te ondersteunen in deze ongekend ingewikkelde tijd.' Daarin staat dat non-refundable boekingen die vanaf vandaag gemaakt zullen worden ook echt als non-ref behandeld worden.

Amehoela''

Artikel delen