Domino's biedt contactloos bezorgen aan

Domino's biedt contactloos bezorgen aan

Vandaag maakt pizza-bezorgketen Domino's bekend dat het contactloos bezorgen aanbiedt.

Met de actuele nieuwsberichten omtrent de COVID-19 crisis, kan Domino's zich voorstellen dat sommige klanten zich comfortabeler voelen als zij direct contact met een bezorger vermijden. Dit hoet niet te betekenen dat zij ziek zijn of in quarantaine zitten. Het gaat om een extra maatregel ten behoeve van de veiligheid. Bovendien is het ook voor de bezorgers een prettig idee dat zij geen direct contact hoeven te hebben met onze klanten.

Contactloos bezorgen 

Contactloos bezorgen is wanneer de bezorger, op verzoek van de klant, de bestelling neerlegt op de afgesproken locatie (b.v. voor de voordeur) om zodoende op min. 2 meter afstand van de klant te blijven. Hoe werkt contactloos bezorgen? Bestelt je op dominos.nl, kies voor de optie: ‘contactloos bezorgen’.  Tijdens het bestelproces is er vanaf heden de mogelijkheid om bij de 'bezorginstructies' de optie contactloos bezorgen te kiezen. Zodra u kiest voor een contactloze bezorging, vervalt de mogelijkheid om contant aan de deur af te rekenen. U kunt op dominos.nl zonder transactiekosten betalen met iDEAL, creditcard, PayPal of een Domino’s giftcard.  De bezorger belt bij u aan en legt uw bestelling voor de voordeur in de warmhoud tas. De bezorger neemt vervolgens twee meter afstand en wacht tot u de bestelling uit de tas heeft gehaald. Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomen. 

Voor mensen in quarantaine

Op dit moment is contactloos bezorgen geheel optioneel naar de wens van de klant. Domino’s bezorgt ook juist bij mensen die in quarantaine zitten, omdat er geen contact tussen klant en bezorger.  Domino's blijft voortdurend de adviezen van de RIVM volgen als ook de feedback van de klanten. Pas wanneer RIVM aangeeft dat voorzorgsmaatregelen worden opgeheven, zal het bekijken of het wenselijk is deze optie aan te blijven bieden. 

Tags: 
Artikel delen