Entree magazine bestaat 5 jaar

Entree magazine bestaat 5 jaar

Entree Magazine bestaat vijf jaar. In de juni uitgave wordt daarom teruggeblikt op memorabele momenten en te gekke fotoshoots en we spraken met ondernemers die vijf jaar geleden een trendsettend bedrijf openden. De komende tijd zullen we ook op onze site stilstaan bij dit heugelijke feit. Op naar de volgende vijf jaar!   

Hieronder een overzicht van zaken die ook 5 jaar bestaan en hoe zij de afgelopen jaren hebben beleefd: 

Waldorf Astoria - Amsterdam
Achter de gevels van zes voormalige patriciërshuizen aan de Amsterdamse Herengracht opende vijf jaar geleden het majestueuze hotel Waldorf Astoria, met restaurant Spectrum** en Goldfinch Brasserie. Aan het roer staat Roberto Payer, een van ’s werelds bekendste en beste hoteliers. “In de jaren 50 en 60 waren hotel-restaurants een ontmoetingsplek voor de buurt. Daarna verouderden de gelegenheden en verdwenen de gasten. Inmiddels hebben hotel-restaurants vaak dankzij unieke concepten een nieuw leven gevonden, met name in lifestylehotels.”

De Ceuvel - Amsterdam
Steeds meer horecaondernemers zien circulariteit als een businessmodel. De Ceuvel, een ‘tijdelijk experiment’ dat vijf jaar geleden opende in Amsterdam-Noord, is voor velen een voorbeeld en werd dan ook in 2014 tijdens de Entree Awards winnaar in de categorie Dare Devil. De oprichters willen met circulaire experimenten, workshops, horeca en werkplekken een boegbeeld zijn voor de maatschappelijke en technische transitie naar een circulaire wereld. Voorzitter Tycho Hellinga: “Nederland is steeds bewuster bezig. Toch zijn er in de hospitalitysector nog grote slagen te maken op het gebied van afvalpreventie, afvalscheiding en food waste.”

De Meesterproef - Nijmegen
In Nijmegen opende in 2014 De Meesterproef van Bas Hoebink. Inspiratie deed hij op in het Meatpacking District Kopenhagen. En de naam refereert aan de middeleeuwen, waarin iemand een test, de meesterproef, moest afleggen om te laten zien dat hij zijn ambacht onder de knie had. Hoebink: “We werken nog steeds op ambachtelijke wijze met lokale leveranciers. Waar we startten als à-la-carterestaurant zijn we daarnaast steeds meer partijen en bruiloften gaan verzorgen. Samen met andere ondernemers hebben we een verlaten fabrieksterrein nieuw leven ingeblazen en daarmee de leefbaarheid van een heel stadsdeel verbeterd!”

King Kong Hostel - Rotterdam
Een verwaarloosd bordeel in Rotterdam werd in 2014 omgetoverd tot King Kong Hostel. Datzelfde jaar pakte eigenaar Ron Sterk bij de Hospitality & Style Awards de prijs voor Best Hotel Concept. Het streven: perfectie met een vijfsterrenservice maar op een laagdrempelige manier. Managers Jeannine Leffers en Matthijs Jansen: “Het winnen van de prijs en de bijkomende aandacht zorgde ervoor dat King Kong bekend werd als een bewezen concept. In de afgelopen vijf jaar groeide niet alleen de markt, maar Rotterdam werd ook een echte must-visit stad. Zelfs onder die druk voldoen we nog steeds aan de verwachtingen van de gasten.”

Vesper Hotel - Noordwijk
Vesper was vijf jaar geleden het eerste boetiekhotel aan de Nederlandse kust. Marketing manager Percy Aarts: “Vanaf dag één hebben we onberispelijke service, vakmanschap en een gevoel van rust en vrede centraal gezet. En door zo min mogelijk met derden samen te werken, hebben wij de exclusiviteit behouden. We zien de beachclubs om ons heen ontstaan. Maar gelukkig hebben we met onze beachclub Bries een synergie gecreëerd met restaurant Het Zuiderbad voor de deur, waarmee wij concurrerend kunnen zijn. Het overtreffen van verwachtingen blijft onze sleutel tot succes.” 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Artikel delen