Even voorstellen: jury Entree Awards 2019

Even voorstellen: jury Entree Awards 2019

Vandaag zijn de nominaties voor de Entree Awards 2019 bekend gemaakt. De nominaties zijn een belangrijke graadmeter voor de ontwikkelingen in de horecabranche. Een award is voor de winnaars de bekroning voor inspanningen die hun bedrijf tot een van de meest onderscheidende horecazaken van het afgelopen jaar maakt.

Een vakjury van hospitalityprofessionals beoordeelt nieuwe, of het afgelopen jaar gerestylede restaurants, hotels, cocktailbars en nachtclubs. De jury bestaat uit zestien gespecialiseerde designers, conceptontwikkelaars en trendwatchers. Juryvoorzitter Iris Kranenburg, hoofdredacteur van Entree Magazine: “Dankzij de onafhankelijkheid van onze juryleden en hun status op hun vakgebied is een nominatie echt van meerwaarde. Een nominatie is dus een waardevolle erkenning waar de bedrijven terecht trots op zijn.” De Entree Awards worden voor de dertiende keer georganiseerd. 

Juryleden
Dit jaar mogen we 2 nieuwe juryleden verwelkomen. Dat zijn Osman Bas en Guus Thijssen. 

Ingmar Voerman
Beverage-journalist
Ingmar Voerman is journalist, copywriter en jurylid van diverse cocktailwedstrijden, waaronder Entree’s Best Bartender. Hij is gespecialiseerd in dranken, cocktails en de (inter)nationale barscene en schrijft onder andere over spirits, drankentrends, cocktails, bier, koffie en frisdranken.

Marjan Ippel 
Consultant Talkin’ Food
Foodtrendwatcher en culinair journalist Marjan Ippel is oprichter van de website Talkin’ Food en schrijft over food in diverse off- en online (vak)bladen, waaronder Elle Eten en Entree Magazine.

Jeroen van Zwetselaar
Eigenaar ZW6 | Studio Jeroen van Zwetselaar
Jeroen van Zwetselaar heeft internationaal succes met zijn interieur- en architectenbureau. Hij weet moderne architectuur met geschiedenis te versmelten en bezit de oerdrift het onwaarschijnlijke waar te maken. Jeroen is een kritische denker en onderzoeker. Heeft oorsprong en authenticiteit hoog in het vaandel staan, maar dan wel met een beetje rock ’n roll.

Jeroen Veldkamp
Consultant CoffeeLab
Jeroen Veldkamp is tweevoudig Nederlands baristakampioen, mede-eigenaar van CoffeeLab in Eindhoven en Den Bosch en koffietrendwatcher over horeca en koffie.

Guus Thijssen
Eigenaar Guustronomie, presentator, programmamaker en conceptontwikkelaar
Guus Thijssen organiseert als Guustronomie collaboratieve diners, waaronder 010/020 en Het Grote Groente Circus. Daarnaast is hij freelance programmamaker en presentator bij gastronomische events en werkzaam als strateeg en conceptontwikkelaar bij designbureau Wunderwald.

Jan Stuurman 
Mede-eigenaar Hotel V/The Lobby in Amsterdam
Het bouwen van de leukste organisatie van Nederland is zijn doel. Jan Stuurman is een verbinder die met humor en gezelligheid zijn drie hotels en twee restaurants runt. Het familiebedrijf van Hotel V bestaat al vijftien jaar en zet al jaren de trend in de Amsterdamse hotellerie. Na het winnen van Best Hotel Concept in 2014 en de titel Horecaondernemer van het Jaar tijdens de Entree Awards in 2016, zit hij sinds vorig jaar in de jury.

Didier Prince
Conceptontwikkelaar DidierPrinceRealisatieAdvies
Didier Prince is ontwerper, artdirector en conceptontwikkelaar. Daarnaast is hij horecaondernemer en -consultant en werkt hij een gedeelte van het jaar in het buitenland. Al vanaf de eerste editie is hij een zeer kritisch jurylid van de Entree Awards.

Osman Bas
Dj en medeoprichter Operator Radio
Osman Bas is naast dj Mr Nice Guy ook medeoprichter van Operator Radio in Rotterdam. Hij heeft gewerkt als programmeur bij The Chicago Social Club in Amsterdam en is veel aanwezig in het nachtleven. Hij is tevens een van de gezichten van het event Heartbreak.

Antoine Pruyn 
Ontwerper Heineken Interieur Design
Antoine Pruyn werkt al 25 jaar als interieurarchitect bij Heineken en is als teamleider eindverantwoordelijk voor de afdeling Heineken Interieur Design.

Iris Kranenburg
Hoofdredacteur Entree Magazine
Iris Kranenburg is hoofdredacteur van Entree Magazine en juryvoorzitter van de Entree Awards. Voorheen was ze hoofdredacteur van Nightlife Magazine en freelancejournalist voor diverse (horeca)magazines en kranten.

Michel Ruijgrok
Oprichter ESTIDA en eigenaar Boutiquehotel Staats in Haarlem
Michel Ruijgrok is artdirector en eigenaar van ESTIDA, specialist op het gebied van horeca-interieurs. Zowel vanaf de tekentafel als in de panden zelf creëert hij interieurconcepten met een eigen stijl. Daarnaast is hij eigenaar van Boutiquehotel Staats in Haarlem, dat hij natuurlijk ook zelf ontwierp.

Ron Simpson 
Creative director & founder van The Avocado Show, 24K Agency & Nightvision 
Na honderden eigen shows, feestjes en grootschalige events zoals Girls Love DJs, Please Don’t Tell, Upperclub en Mayhem is Ron Simpson met zijn 24K Marketing Agency & Nightvision Events niet weg te denken achter de schermen van de muziek- en eventindustrie. Daarnaast is hij founder en creative director van The Avocado Show, het eerste avocado-franchiseconcept ter wereld dat na de eerste vijf vestigingen in Amsterdam, Brussel en Londen nu wereldwijd uitgerold gaat worden. 

Gijsbregt Brouwer
Oprichter de Buik
Gijsbregt Brouwer is trendwatcher, storyteller en expert op het brede gebied van food. Zijn werkzame leven bestaat uit conceptontwikkeling, trends signaleren en definiëren en zijn kennis delen om de wereld een beetje beter te maken. Hij is oprichter van de Buik, het prijswinnende foodplatform dat miljoenen mensen verbindt aan hun lokale foodcultuur.

Misja Vorstermans 
Medeoprichter ISAAC Academy, voorzitter Nederlandse Bartenders Club
Misja Vorstermans is als medeoprichter van ISAAC Company en Collins Barsystems een van de grondleggers van de Nederlandse cocktailscene. Hiermee helpt hij horecaondernemers en drankenmerken met het ontwikkelen en uitrollen van concepten. In zijn vrije tijd is Misja voorzitter van de zeventig jaar oude Nederlandse Bartenders Club (NBC).

Cleo Vehmeyer
Eigenaar Représentable
Cleo Vehmeyer is altijd werkzaam geweest in de restaurantsector. Zo werkte ze zeventien jaar voor IQ Creative (o.a. Supperclub, Envy en Happyhappyjoyjoy in Amsterdam) en twee jaar als directeur externe horeca voor TivoliVredenburg (Utrecht). In oktober is ze gestart met Représentable, dat serviesgoed en andere producten voor de gedekte tafel verkoopt én verhuurt via een abonnementenservice.

Maarten Wessels
Eigenaar Wessels Trainingen
Maarten Wessels kent de horecawereld goed. Al twaalf jaar heeft hij zijn eigen trainingsbureau, Wessels Trainingen, en treedt hij regelmatig op als dagvoorzitter en gastspreker. Daarnaast is hij columnist en voormalig hoofdredacteur bij Entree Magazine.

 

 

Artikel delen