Horecava: kom langs in het Mediacafé!

Horecava: kom langs in het Mediacafé!

In het Mediacafé op de Horecava vindt u verschillende bedrijven, waaronder TIPPR, HorecaNederland.TV en Entree Magazine, die elk op hun eigen manier vanaf de beursvloer nieuws maken. Vindt u dat uw product of dienst aandacht verdient, wilt u advies óf iets lekkers van Baker’s Dough? Kom dan zeker even langs!

Het Mediacafé is een nieuw onderdeel op de Horecava. In dit gedeelte gebeurt van alles en leeft het de hele dag. Zo zet het voltallige team dat Entree Magazine maandelijks voor u maakt, hier (en vanuit de uitgeverij in Hilversum) voor de vierde keer iedere dag een beursmagazine in elkaar. Fotografen, vormgevers, redacteuren, hoofd- en eindredacteuren, sales- en marketingcollega’s en een trafficmanager zetten alles op alles om dat voor elkaar te krijgen. Het uiteindelijk resultaat: 4 magazines in 4 dagen.

Wilt u in het magazine komen?
Hoe dat in de praktijk eruit ziet? Overdag schrijven, fotograferen, redigeren en opmaken, en ’s nachts drukken. Een jong en enthousiast promoteam van GoodDay Hospitality Services uit Den Haag brengt de vers van de pers gerolde magazines van 44 pagina’s per stuk vervolgens iedere ochtend met veel plezier bij alle standhouders. Beursbezoekers krijgen de magazines bij de ingang en kunnen de edities meenemen vanuit de speciale displays, die door de hele RAI te vinden zijn. Mocht u interessant nieuws hebben, of een leuk(e) product/dienst, dan bent u meer dan welkom in het Mediacafé en wordt gekeken of het gebruikt kan worden.

TIPPR
Naast Entree Magazine staat TIPPR in het Mediacafé. Op deze app, een initiatief van Colin Westerwoudt en Pim Pelser, kunnen leveranciers en horecaondernemers elkaar ontmoeten. De app staat dan ook bekend als Tinder voor de horeca. In het Mediacafé brengen de 2 heren partijen bij elkaar, geven ze advies en initiëren ze een graffiti-wall. Hierover zegt Westerwoudt: "Bij graffitiwall krijgt Laser 3.14 een platform om een korte maatschappijkritische straatgedichten te plaatsen. Laser 3.14 kan vergeleken worden met Banksy en staat wereldwijd bekend om zijn gedurfde uitspraken over politiek en populaire cultuur, maar zijn identiteit is strikt geheim. Kunst verbindt en Tippr wil samen met Laser 3.14 bezoekers prikkelen tijdens de Horecava om met elkaar in gesprek te gaan.

Gin-bar
Ook niet te missen, volgens Westerwoudt: "Liefhebbers van gin tonic zijn hier aan het juiste adres. We bouwen een gin-bar om bezoekers kennis te laten maken met de veelzijdigheid van gin en mixers. Uiteraard is er dagelijks ook een tippr-borrel vanaf 16:00 in het Mediacafé aan de gin-bar. En vergeet niet te vragen naar de TIPPR-bracelet als je het Mediacafé bezoekt. Hiermee ontvang je korting bij verschillende restaurant en bars in Amsterdam en daarnaast krijg je exclusieve toegang op feestjes."

HorecaNederland.TV en foodfotografie
Kom zeker ook kijken in de glazen kas waarin het team van HorecaNederland.TV dagelijks items opneemt. Ook Lucie Beck van MyLucie.com is te vinden in het Mediacafé. Ondernemers krijgen 5 à 10 minuten de tijd om haar vragen te stellen over de basis van foodfotografie, bijvoorbeeld voor mooie foto’s op Instagram. Verder zijn Lead Tactics, gespecialiseerd in online marketing, en Baker’s Dough, de koekjesdeegbar uit Rotterdam, hier te vinden. Kortom: het is het mediahart van de Horecava!

Mediacafé, te vinden in het InnovationLAB (hal 1, stand 01.600)

Tags: 
Artikel delen