eigenaren hotel corona met mondkapjes
Branchenieuws

Stijlvolle mondkapjes voor Haagse hotelgasten

faceMASQ. en Boutique Hotel Corona starten samenwerking.

Het Haagse Boutique Hotel Corona en het nieuwe lifestylemerk faceMASQ. zijn een exclusieve samenwerking aangegaan. Het hotel verkoopt vier verschillende uitvoeringen van het stijlvolle mondkapje. Een uitkomst voor toeristen en zakelijke gasten die bijvoorbeeld tijdens hun verblijf in de Hofstad gebruik willen maken van het openbaar vervoer.

Persoonlijke service

Het kleinschalige hotel aan het Buitenhof is het oudste viersterrenhotel van Den Haag. En sinds het uitbreken van het coronavirus een regelrechte selfie hotspot. De foto’s met ‘corona’ op de achtergrond zijn talloze keren gedeeld op social media. Na het versoepelen van de maatregelen komen de toeristen en zakelijke gasten langzaamaan weer terug. Mariëlle van der Hilst is algemeen directeur. “Het is fijn om gasten die al jaren bij ons komen weer te mogen begroeten. Wij staan bekend om de persoonlijke service en aandacht. Zo stellen we in coronatijd fietsen beschikbaar voor onze gasten die de stad in willen. Of de stad uit, naar Scheveningen bijvoorbeeld.”

Samenwerken

Juist die fietsenservice was voor faceMASQ.-eigenaar en ondernemer Bart van den Bosch aanleiding om contact op te nemen met Mariëlle van der Hilst. “Met mooi weer is de fiets een prima idee natuurlijk, maar wat als het regent, of als je verder weg moet? Naar Rotterdam, Utrecht of Amsterdam? Dan nemen mensen toch de bus, de tram of de trein en is het dragen van een mondkapje verplicht. Corona, mondkapje… Hoe cool zou het zijn als we kunnen samenwerken,” zo stelde Van den Bosch voor. Nu staat er een fraaie display bij de receptie met een keuze uit vier faceMASQ.’s: zwart, lichtblauw, roze en een bloemenprint. “Er is veel interesse voor de mondkapjes,” zegt Van der Hilst. “Laatst hadden we gasten die de volgende dag naar Portugal zouden vliegen. Maar, ze hadden geen mondkapje; hoe moest dat nu? Die waren echt geholpen met faceMASQ.” Naast de verkoop van faceMASQ. verwerkt het hotel het stijlvolle mondkapje binnenkort ook in een arrangement. “Boek een overnachting bij ons en ontvang gratis een faceMASQ, verpakt in een luxe zakje. Wij wassen alle mondkapjes op 60 graden, waarna ze direct gedragen kunnen worden,” aldus Van der Hilst.

Lifestylemerk voor mondaccessoires

Bart van den Bosch is ook oprichter en eigenaar van ViV Suits & Shirts in Voorburg; hét adres voor maatkleding. Als rasondernemer zocht hij tijdens de coronacrisis naar nieuwe initiatieven en lanceerde faceMASQ. Het lifestylemerk voor mondaccessoires heeft een eigen webshop, www.facemasq.nl. “Het komt toch neer op doen waar je goed in bent. Die 15 jaar ervaring in stoffen, pasvormen en draagcomfort zijn verwerkt in het perfecte mondkapje van drielaags 100% katoen. Bovendien doneren wij per verkochte faceMASQ. een euro aan de zorg.” Hij weet het zeker. Zijn premium mondkapje hoort thuis in Boutique Hotel Corona. “De manier waarop ze met hun gasten omgaan, die betrokkenheid, meedenken, dat spreekt mij aan. Zo ga ik ook graag met mijn klanten om.”