Ter Marsch & Co serieuze boodschap op 1 april

Ter Marsch & Co serieuze boodschap op 1 april

Ter Marsch & Co met zaken in Rotterdam en Amsterdam heeft gisteren de wenkbrauwen doen fronzen met een 1 april grap. Maar het was een ludieke stunt met onderliggende boodschap.

In deze ongekend moeilijke tijd heeft Ter Marsch & Co lang nagedacht of zij hun jaarlijkse traditie moesten voorzetten of niet. Is het nu gepast of toch too much? Ieder jaar verzint Ter Marsch & Co iets ludieks om een glimlach op het gezicht te toveren. Voorgaande jaren was daar de “wiedewietsaus met cannabis” en het “bezorgen van hamburgers met een drone”, spraakmakende acties met een knipoog.

Onderliggende boodschap

Dit jaar heeft de 1 april grap van de ondernemers achter Ter Marsch & Co ook een onderliggende boodschap. Hoe ziet de horeca er na de corona crisis uit? In de media is er veel te lezen over de branche die hard is geraakt. Ondernemers hebben het zwaar en kunnen nauwelijks hun hoofd boven water houden. Ook mede eigenaar Pim de Lange heeft hier slapeloze nachten van. De afgelopen jaren hebben De Lange en zijn drie partners veel uren, energie en kapitaal geïnvesteerd wat geresulteerd heeft in meerdere horeca exploitaties. Er zijn verplichtingen aangegaan, die nu doorlopen terwijl de inkomsten volledig zijn weggevallen. De bank moet afgelost worden, de huur moet betaald worden en ook doorlopende abonnementen en leveranciers zijn een kostenpost. Hetgeen wat zes jaar heeft gekost om op te bouwen gaat een onzekere toekomst tegemoet. Hoe blijf je top of mind zolang de zaken vooralsnog gesloten zijn?

Toekomst niet opgeven

Toch houdt De Lange hoop en kijkt hij samen met zijn partners vooruit. De laagdrempeligheid van zijn exploitaties maakt ze heel benaderbaar en aantrekkelijk voor de periode na de crisis. Uiteraard valt of staat deze uitkomst met hoelang deze crisis nog standhoud. Hoe dan ook, hij denkt niet aan opgeven en denkt in oplossingen om de afgelopen zes jaar niet in rook te laten opgaan.

Tags: 
Artikel delen