Sligro realiseert meer winst begin 2019

Sligro realiseert meer winst begin 2019

Sligro Food Group N.V. realiseerde over het eerste kwartaal (13 weken) van 2019 een omzet van € 528 miljoen, een toename van € 3 miljoen of 0,5% ten opzichte van de omzet van € 525 miljoen in 2018. 

Vorig jaar viel de, qua omzet, goede week voorafgaand aan Pasen in het eerste kwartaal en de minder goede week van Pasen zelf in het tweede kwartaal. Dit jaar vallen deze beide weken in het tweede kwartaal. De omzet in het eerste kwartaal werd hierdoor met circa € 7 miljoen negatief beïnvloed.

Consumentenvertrouwen
Het consumentenvertrouwen in zowel Nederland als België is in de afgelopen zes maanden achteruit gegaan, hetgeen historisch gezien een afzwakking van de groei in de Foodservice markt tot gevolg heeft. De markten waarin Sligro actief is kennen een trage start van het jaar. Sligro verwacht met de groeicijfers in beide landen boven de markt te zitten. De halfjaarcijfers zullen op 18 juli worden gepubliceerd.  Sligro Food Group bestaat uit foodservicebedrijven in Nederland en België die met een totaalpakket food en aan food gerelateerde non food producten en diensten actief zijn in de groothandelsmarkt voor de etende en drinkende mens. Sligro Food Group streeft ernaar een constant en beheerst groeiende kwaliteitsonderneming te zijn voor al haar stakeholders. Over het jaar 2018 is uit voort te zetten activiteiten een omzet gerealiseerd van € 2.346 miljoen met een nettowinst van € 46 miljoen. Het gemiddeld aantal personeelsleden in 2018 op fulltime basis bedroeg 4.056. De aandelen van Sligro Food Group staan genoteerd op Euronext Amsterdam.

Artikel delen