Hoe hebben je gasten de heropening ervaren?

Hoe hebben je gasten de heropening ervaren?

Meer dan 90% van de horecabezoekers had op 1 juni een positieve ervaring.

Uit een peiling onder ruim 60.000 horecaliefhebbers blijkt dat 33% van hen op 1 juni de horeca bezocht. 67% koos voor een alternatieve invulling, zoals BBQ‘en in de tuin of picknicken in het park. Als voornaamste redenen om de horeca wel te bezoeken is het steunen van de horecaondernemers, zin hebben in lekker eten en het lekkere weer. 91% van de mensen die de horeca bezochten had een positieve ervaring. De peiling is een samenwerking tussen Waar Nederland Eet, Het Foodatelier en Lekker Sociaal Media.

Een greep uit de reacties van een aantal horecaliefhebbers op de vraag waarom ze horeca hebben bezocht:

Jette uit Tilburg: “Spontaan besloten! Het was mooi weer en veel minder druk dan we hadden verwacht.”|
Jim uit Den Bosch: “Ik ging omdat ik het had gemist. En ook vanwege het steunen van de medewerkers en ondernemers in de horeca.”
Patty uit Rotterdam: “Omdat het een heerlijke dag was en we ‘normaal’ waarschijnlijk ook buiten de deur zouden gaan lunchen!”

91% van horecabezoekers had op 1 juni een positieve ervaring

Met de gastvrijheid bleek het gisteren wel goed te zitten. Van de mensen die de horeca wel bezochten op 1 juni had maar liefst 91% een positieve ervaring bij zijn/ haar horecabezoek.

67% van horecaliefhebbers blijft voorzichtig en verkiest tuin en park

In de resultaten van de peiling, die in de avond van 1 juni gedaan werd, blijkt dat 67% van de horecaliefhebbers de horeca niet heeft bezocht op 1 juni. Zij bleven liever in de veilige omgeving van thuis, de tuin en het park. Wel gaven zij aan lekker te hebben gegeten. BBQ’en in de tuin werd het vaakst genoemd als culinaire activiteit, maar ook picknicken in het park of het bestellen van eten waren populair. In een eerdere peiling gaf 91% van de horecaliefhebbers aan restaurants te motiveren door te gaan met het samenstellen van maaltijdboxen voor thuis.

De initiatiefnemers van de peiling - Waar Nederland Eet, Het Foodatelier en Lekker Sociaal Media – hopen met het publiceren van de cijfers horecaondernemers meer inzicht te geven in wat zij kunnen verwachten na 1 juni, zodat ze goed geïnformeerde keuzes kunnen maken.

Tags: 
Artikel delen