De Horeca Groep met nieuwe achtergrondmuziek

De Horeca Groep met nieuwe achtergrondmuziek

De Horeca Groep kiest voor een vernieuwde aanpak van achtergrondmuziek. De vernieuwde aanpak gebeurt in samenwerking met A Music Moment waar zij meerdere restaurant concepten voorzien van de muziekdienst “Soundtrack”: De eerste (Legale) b2b muziekdienst met een Spotify ondersteuning.

De Horeca Groep is een organisatie die zich al jaren bezighoudt met het ontwikkelen van vernieuwende horecaconcepten. Centraal bij deze ontwikkeling staat dat het een toegevoegde waarde is voor de stad (Leiden) en de directe omgeving. De, in totaal 7, restaurants zijn allemaal totaal verschillende concepten. Met deze nieuwe samenwerking leggen wij nu meer de nadruk op ‘passende’ muziek.

Meer beleving
“Beleving is heel erg belangrijk voor onze restaurants. Juist omdat wij verschillende concepten hanteren is het van groot belang dat de muziek hier een onderdeel van is. Zo heeft ieder restaurant zijn eigen look & feel en zorgen wij ervoor dat deze beleving nu ook doorgevoerd wordt in de muziek. Het concept moet in zijn geheel helemaal kloppen” , aldus Sophie Hadjidakis (Operationeel manager van de Horeca Groep). Het systeem is qua gebruiksvriendelijkheid te vergelijken met Spotify, met dit onderscheid dat het legaal te gebruiken is binnen commerciële ruimtes en ook echt ontwikkeld is voor horeca/retail. Zo houden ze via één account overzicht op alle locaties, worden er specifieke muziek ‘playlist’ en ‘schedules’ gehanteerd voor de verschillende dag indelingen en zorgt de offlinemode ervoor dat de muziek altijd blijft doorspelen.

Een iemand verantwoordelijk
Een ander vernieuwend aspect binnen de samenwerking is dat er binnen elk restaurant één persoon is aangesteld als verantwoordelijke voor de muziek en dat A Music Moment ervoor zorgt dat dit feilloos verloopt. “Het leuke van deze samenwerking is dat we onze krachten eigenlijk bundelen” verteld Reinier Middel (founder amusicmoment). Zo instrueren en adviseren wij op het gebied van muziek en sturen zij, met hun kennis van het concept/ doelgroep bij op de momenten waar dit nodig is. “Het is nu echt een continu proces en dat werkt uiteindelijk ook het beste” De restaurants; City Hall, Lot & de Walvis, Waterlust en Tabú doen op dit mee met de samenwerking. Andere restaurants zullen op den duur ook volgen.

 

Artikel delen