Horecava InnovationLAB: all day breakfast

Horecava InnovationLAB: all day breakfast

Het InnovationLAB op de Horecava, dat dit jaar van 7 januari tot en met 10 januari plaatsvindt, staat komende editie in het teken van 'food culture'. Daarbij worden zes trends gepresenteerd. Voorafgaand aan de beurs kunt u in deze wekelijkse nieuwsbrief een van die trends lezen. Dit keer: all day breakfast.

De consument gaf nog nooit zoveel aandacht aan food. Daarbij laat hij zich graag inspireren, maar is tegelijkertijd kritischer dan ooit. Bij het vormgeven van zijn eigen identiteit is eten en drinken een belangrijke pijler waarmee zijn eigen lifestyle en persoonlijkheid uitgedrukt worden: food culture. All day breakfast is een van de zes cultures die te zien zijn op het InnovationLAB van Horecava.

Zes tot acht keer per dag eten
Waar we vroeger drie keer op een dag aten met af en toe een tussendoortje, eten we tegenwoordig wel zes tot acht keer op een dag. De vaste eetmomenten verwateren steeds meer. Bovendien is het een trend die goed aansluit bij de eigenzinnige consument die niet in hokjes denkt of zich iets aantrekt van ongeschreven voedselregels. Waarom zou je niet om 16 uur ’s middags een ontbijt bowl mogen eten als een early dinner? Of een versgebakken croissant met een groene smoothie bij je lunch? Steeds meer horeca spelen in op deze behoefte door All Day Breakfast aan te bieden in restaurantconcepten of 'on the go'.

Internationale trends
De all-day breakfast food culture sluit uitstekend aan op trends zoals de internationale bowltrend (dé trendy wijze om een gerecht te serveren), super foods (denk aan overnight oats, gojibessen of tarwegras), all-day koffie (van low fat cappuccino tot een tarwemelk latte) en no, low or pro (van vega aardbei smoothie, tot raw, low fat cheesecake en full-fat funky shakes).

Ontbijtbar
Op de beursvloer komt de all day breakfast tot leven met een speciale All-Day Breakfast bar gebouwd in het InnovatieLAB. De ontbijtbar is een samenwerking van een aantal partners: Arla presenteert Kefir en andere gezonde, nieuwe ontbijtzuivel i.s.m. glutenvrije granola van Lisa’s Choice, Dobla zorgt voor een toevoeging met de nieuwste chocolade smaken en producten, Market Food Group bakt brood met bieten, vers zeewier en residu van de Kombucha. Daarnaast maakt Koppert Cress elk gerecht op smaak met mooie cressen en kruiden. Vanuit de innovatieve koelapparatuur van AKE Ideal worden All-Day Long verrassende én innovatieve ontbijt items geserveerd. Co-creatie wordt hier volledig omarmd, om de ondernemer te prikkelen en te laten inspelen op de gast van morgen.

​Wilt u naar de Horecava? Klik dan hier om u te registereren.

 

Tags: 
Artikel delen