Horecava InnovationLAB: convenience

Horecava InnovationLAB: convenience

Het InnovationLAB op de Horecava, dat dit jaar van 7 januari tot en met 10 januari plaatsvindt, staat komende editie in het teken van 'food culture'. Daarbij worden zes trends gepresenteerd. Voorafgaand aan de beurs kunt u in deze wekelijkse nieuwsbrief een van die trends lezen. Dit keer: convenience. 

De consument eet steeds meer buiten de deur. Wanneer je continue onderweg bent om alles wat je moet en wat je wilt doen voor elkaar te krijgen, is efficiëntie immers een must. Als gevolg van deze drang naar tempo en effectief met je tijd omgaan, eten we en halen we ons eten tegenwoordig vooral op High Traffic locaties. Om de consument te bedienen in dit gemak zien we op treinstations en vliegvelden inmiddels een uitgebreid aantal fastservice-concepten. Bij tankstations laat je (rond lunchtijd) bij een bakkerscounter vers broodjes laten beleggen als alternatief voor de voorverpakte varianten. Deze trend zal vanaf 2019 verder ontwikkelen in aanbod als Food Culture High Traffic & Convenience.

Gemak, snelheid, vers en beleving 
Evenals de groei van boodschapconcepten (vooraf bestellen en afhalen of ter plekke de ingrediënten voor het avondeten van die dag halen) op plekken waar veel verkeer van mensen is. Kleine, sfeervolle (buurt)winkels met een relatief beperkt aanbod van verse, lokale en huisgemaakte producten en/of vers bereide gerechten op een forensenlocatie.
In het InnovationLAB zijn High Traffic locaties van de toekomst te zien als inspiratie met onder andere een volledige high traffic locatie van de toekomst in een compleet nieuwe presentatie van retail. In deze Food Culture gaat het om Convenience Concepten die inspelen op gemak, snelheid, vers én beleving: hoe kan je producten aantrekkelijker integreren en presenteren in je shop gedurende de dag? In een chaotische omgeving vol drukte ervaart de consument rust, met een kwalitatief goed product en in een prettige sfeer. Beleef High Traffic & Convenience live op het InnovationLAB met onder andere Happy Italy die laat zien hoe hun snelle keuken werkt.

 

Tags: 
Artikel delen