Maarten Wessels lanceert eigen boek

Maarten Wessels lanceert eigen boek

Met ’t Is Persoonlijk lanceerde gastvrijheidstrainer en voormalig hoofdredacteur van horecavakblad Entree Magazine Maarten Wessels gisteren zijn eerste boek. Het geeft de lezer een inkijk in de gedachten van Wessels. In de bundel staan zowel eerder in Entree Magazine verschenen als nieuwe columns. 

Het boek is geschreven vanuit de frisse blik van Wessels op gastvrijheid, voorzien van foto’s van maffe aanplakbiljetten, posters en krijtborden. Alles is natuurlijk voorzien van hetzij onbegrijpelijke taal dan wel geestige taalfouten. 

#chefsopletten
Wessels roept de lezer op om foto’s van dit soort borden, aanplakbiljetten op Twitter en Instagram te plaatsten met de hashtag #chefopletten. En dat is meteen een van de twee kernen van het boek. Er zou volgens Wessels in alle organisaties elke dag een andere medewerker aangesteld moeten worden als Chef Opletten: iemand die die dag even extra goed oplet op de manier van communiceren (zowel intern als extern). 

Niet gastvrij
Hier gaat het volgens Wessels menigmaal fout en dat is verre van gastvrij. Daarnaast legt Wessels in zijn columns de vinger op de zere plek daar waar het gaat om de gastvrijheidsbeleving in veel organisaties. En het betreft zeker niet alleen horecabedrijven waar gastvrijheid een rol speelt, zegt hij.

Te procesmatig
Wessels: "Veel organisaties zijn te procesmatig ingeregeld. Vaak noodzakelijk en begrijpelijk, echter daar mag de klant, patiënt of gast nooit de dupe van zijn. Een iets persoonlijkere benadering levert zeker winst op." Deze bundel is daarmee een inspiratiebron voor iedereen die in de gastvrijheidssector werkt.

Het boek (19,95,- excl. verzendkosten) is vanaf nu te bestellen via deze link.

Artikel delen