Innovatie

Novotel Schiphol: een tablet op elke kamer

Novotel Amsterdam Schiphol Airport introduceert per 1 oktober een mooie extra aanwinst op elk hotelkamer: de SuitePad. Het is een tablet voor extra services en informatie, in plaats van het alom in de hospitalitysector bekende assortiment flyers. 

Digitale informatievoorziening met de SuitePad gaat sneller, het zoeken verloopt gerichter en de opties zijn oneindig. De SuitePads van Novotel Amsterdam Schiphol Airport zijn geladen met specifieke informatie over het hotel, Hoofddorp en Amsterdam, de omgeving en de vele mogelijkheden aldaar, zoals fietsverhuur en routes voor wandelen en fietsen.

Voor vragen
Heeft de klant ondanks deze zeer complete informatie toch nog een vraag? Met de SuitePad is het voor een hotelgast eenvoudig om een chatgesprek te starten met een van de receptiemedewerkers. Dit kan een verzoek om een wake-up call zijn, een bestelling voor roomservice en nog veel meer. Daarnaast zijn er apps ter vermaak en ontspanning zoals Netflix (met eigen login), radio, social media, internet en games. De schoonmaak van de kamer bij een meerdaags verblijf kan via de Suitepad eenvoudig worden geruild voor een voucher van 5 euro voor het restaurant of de bar. Een mooie win-win voor de gast, het hotel en uiteindelijk natuurlijk ook het milieu.

Overstap van Handy
Floris Licht, General Manager van het hotel: “Enkele redenen voor ons om de SuitePad aan te bieden is een nog completere dienstverlening aan onze klanten. Ons personeel kan zich dan concentreren op de complexere verzoeken van de hotelgasten. In ben ervan overtuigd dat dit bij elkaar opgeteld niet alleen een hogere servicegraad oplevert maar ook een grotere klanttevredenheid. Het werkt bovendien omzetverhogend én kostenbesparend. Het is voor ons een logische vervanging van Handy. Gasten hebben tegenwoordig minder behoefte aan een extra smartphone. Ze gebruiken liever hun eigen device en daarnaast is data roaming veel minder een issue dan drie jaar geleden.”

Iedere installatie is maatwerk
Bastiaan Rohof van SuitePad: ''Elke installatie die wij maken is maatgemaakt voor het desbetreffende hotel. Ieder hotel heeft namelijk andere wensen en biedt andere faciliteiten die het wil communiceren. De beschikbare informatie is gemakkelijk aan te passen in onze ‘back end’. Een dedicated account manager en succesmanager zorgen ervoor dat de SuitePad-installatie up-to-date blijft. Elke maand ontvangt het hotel een uitgebreid rapport waarin te zien is waar hotelgasten geïnteresseerd in zijn, hoe lang ze SuitePad gebruiken, en verstrekken wij ook tips om de omzet te vergroten.”

Reacties

Reactie toevoegen