De persoonlijke 5 P's; nieuwe marketing tools

De persoonlijke 5 P's; nieuwe marketing tools

De komende tijd vertelt David de Vries, founder en Co-Owner van SiteGeny exclusief op EntreeMag.nl over de veranderingen van de huidige marketingmix naar de persoonlijke 5 P’s. Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk laat hij zien hoe de huidige marketingmix is veranderd door nieuwe concepten en verdienmodellen. Vandaag: persoonlijke promotie. 

Tekst: David de Vries

Iedereen kent de marketingmix wel. Het is een combinatie van tools die een bedrijf inzet om de marketingstrategie te behalen. Door technologische ontwikkelingen, innovaties en een veranderde markt is het traditionele model niet meer actueel. De huidige marketingmix was meer gericht op consumentenproducten. We leven in een digitaal tijdperk waarin de huidige P’s zijn verouderd. In de loop der jaren zijn er nieuwe variabelen aan de originele marketingmix toegevoegd.

Persoonlijke promotie
Brands leren luisteren en zullen aan de hand van consumenten data soms voordat iemand weet waar hij of zij behoefte aan heeft al suggesties doen wat diegene nodig heeft. Digitale assistenten doen hun intrede en ondersteunen in dit proces. Aan de hand van iemand's persoonlijke smaak kunnen apps dus ook restaurants adviseren die passen bij een bepaakde levensstijl en voorkeur van voedsel. Ook kan middels slimme tools aan de restaurant eigenaar doorgegeven worden of iemand diabetes heeft of glutenvrij wilt eten. Als het eten geserveerd wordt, worden middels een foto alle voeding en voedingswaarde direct geupload naar een persoonlijk voedingsplan. Hierbij kan bijvoorbeeld ook direct debloedspiegel in de gaten gehouden worden voor mensen met diabetes of in de loop van de week een wat lichtere maaltijd geadviseerd worden zodat je voedingsplan in balans blijft.

 

Artikel delen