advertorial

Beachclub Sneek blij met QR-gemak van Orderli

Beachclub Sneek blij met QR-gemak van Orderli

Pal aan het Sneekermeer opende dit voorjaar Beachclub Sneek haar deuren. Mede-eigenaar Erwin Hoogenkamp en zijn team zetten een hippe, jonge zaak neer, met een prachtig terras en een strandgedeelte. Bestellen via een QR-code past volgens hem perfect bij zo’n zaak en het publiek waar hij zich op richt. “Gasten hoeven met Orderli niet lang te wachten en het scheelt ons een handeling.”

Beachclub Sneek: mooie kans

Een zaak overnemen tijdens een lockdown. Erwin Hoogenkamp twijfelde niet toen de kans zich voordeed. “Mijn compagnons en ik zagen er meteen iets in, een beachclub met terras en strandgedeelte aan het Sneekermeer”, vertelt hij. Hij zette de werknemers van zijn andere horecazaken, die thuis zaten, in om de nieuwe zaak te helpen inrichten en klaarstomen voor de zomer. In januari kreeg hij de sleutel, in mei ging Beachclub Sneek open.

Trendy terras en aanlegplaats

Hoogenkamp is trots op het resultaat. “We hebben een prachtig, trendy terras, waar mensen ook met de boot kunnen aanleggen. De kaart is toegankelijk en kwalitatief van hoog niveau. En er komen zowel oudere toeristen als een jong publiek, voor koffie, lunch, diner én borrel”, zegt hij.

Bestellen met QR-code

Bij een trendy, nieuwe zaak als Beachclub Sneek, vond Erwin het prima passen om gasten te laten bestellen via een QR-code. “Eerst waren we er een beetje huiverig voor”, zegt hij. “We waren bang dat het ten koste zou gaan van het contact met de gasten. Maar we vangen mensen alsnog persoonlijk op en heten ze welkom. Alleen het bestellen gaat met Orderli via mobiel en dat is heel fijn, want het scheelt ons een handeling. Zeker in een tijd dat het moeilijk is om personeel te vinden, is dat welkom.”

Blij met Orderli

Hoogenkamp ziet vooral voordelen in het werken met Orderli. “We zijn er heel blij mee. Gasten hoeven niet te wachten als het druk is, maar kunnen zelf de kaart bekijken en meteen bestellen via hun mobiel. Omdat we geen fysieke kaart hebben, kunnen we de gerechten en prijzen ook makkelijk aanpassen. Is het te druk, dan zetten we bijvoorbeeld bepaalde lunchgerechten even ‘uit’. En is iets niet op voorraad, dan kunnen we dat ook van de kaart halen.”

Orderli: ideaal voor upselling

Ook is er online ruimte om een verhaal over de producten en gerechten te vertellen en is het makkelijk om aan upselling te doen. “Bestelt iemand koffie via de online kaart, dan komt de vraag of hij of zij daar appelgebak bij wil, automatisch in beeld”, zegt Hoogenkamp. Heel af en toe krijgt hij gasten die geen mobiel bij zich hebben of niet via de QR-code kunnen bestellen. “Maar 95 procent van de gasten vindt het prima, als je het even uitlegt”, zegt hij. “En voor die 5 procent hebben we een geprint A4-tje liggen met het menu. Geen probleem.”

Wil je meer weten? Kijk dan hier!

Artikel delen