Met gemak een online bestelplatform opzetten

Met gemak een online bestelplatform opzetten

Hoge commissies, weinig controle en niet meteen betaald krijgen. Het zijn veelgenoemde redenen waarom veel horecaondernemers een beetje klaar zijn met de gevestigde bestelplatformen. Deze ondernemers hebben nu een alternatief voor horecazaken: Bas Roos en Bob Dohmen ontwikkelden Bistroo, een nieuw online bestelplatform.

Horecaondernemer centraal

Bas Roos vond dat het tijd werd om op een andere manier te gaan faciliteren in deze steeds belangrijkere online markt voor maaltijden en voedselproducten. Hij nam daarom samen met Bob Dohmen het initiatief en lanceerde Bistroo, een nieuw online bestelplatform dat de zaken anders aanpakt. “Wij wilden een platform creëren waarin de horecaondernemer centraal staat. Een online bestelplatform waarbij de ondernemers vrij zijn om te ondernemen en te bepalen op welke manier zij hun eigen online winkel runnen. Zonder hoge commissies of andere randvoorwaarden. Een echte online marktplaats” vertelt Bas Roos.

Online bestelplatform met eigen restaurantbeleving

Een horecaondernemer heeft dus met Bistroo volledige regie over de activiteiten op het online bestelplatform. Hij of zij kan gemakkelijk een eigen online winkel opzetten, waarbij alles aangepast kan worden. Zo kan het bestelplatform een eigen look en feel gegeven worden door het toevoegen van foto’s en beschrijvingen en is er volledige controle over het aanbod en promoties.

ondernemers bistroo online bestelplatform

Aanpassingen worden direct doorgevoerd, zo is het ook mogelijk snel restpartijen, nieuwe keuze-opties of zelfs tijdelijke kortingen toe te voegen. “Met al deze tools maken we het horecaondernemers makkelijk hun unieke restaurantbeleving bij de klanten thuis te brengen. Daarnaast kan zo ook de voorraad gericht verkocht worden, waardoor er minder voedselverspilling is” aldus Bas. Bistroo is daardoor niet alleen geschikt voor restaurants, maar ook aantrekkelijk voor verswinkels en producenten van speciaalproducten.

Direct met klant

Via Bistroo doet de ondernemer direct zaken met de klant. De betaling vindt plaats via Mollie, waardoor deze direct bij bestelling door de ondernemer ontvangen wordt. “Wij zijn enkel een facilitator”, zegt Bas. “Wij bieden ondernemers de tools om zelf online aan de slag te gaan. Klanten blijven daardoor ten alle tijden jouw klanten”. Starten met Bistroo is simpel en snel. Binnen 24 uur na het ontvangen van het menu is de winkel online en klaar voor de eerste bestellingen. Bovendien is het opzetten van de online module helemaal gratis en vrijblijvend en zit je niet vast aan een contractlooptijd.

KHN partner

Ook Koninklijke Horeca Nederland gelooft in het tegengeluid van Bistroo en is daarom officieel partner geworden. “Bistroo pakt de zaken net even anders aan dan de gebruikelijke websites. Naast het laagdrempelige karakter en een optimale transparantie, vinden wij het vooral ook belangrijk dat de ondernemer baas blijft over zijn eigen online winkel en processen.” Aldus Hugo Maat, Inkoopmanager van KHN.

“Om de ondernemer te faciliteren houden we het onboard proces heel simpel” zegt Bas. “Er is geen nieuwe hardware nodig.” Bistroo is tevens gewoon te koppelen met populaire kassasystemen om extra handelingen zo beperkt mogelijk te houden. Door deze aanpak is het erg makkelijk om ook zelf volledig vrijblijvend Bistroo gratis uit te proberen.

Ga vandaag zelf nog aan de slag met Bistroo

Artikel delen