Bestellen en betalen via QR-codes: ‘Meer tijd om gastvrij te zijn’

Hannah Brühl

Bestellen en betalen via QR-codes: ‘Meer tijd om gastvrij te zijn’

Hannah Brühl is mede-eigenaar van vijf horecazaken in de Amsterdamse binnenstad, waaronder Café Fest. Bij drie zaken zet ze Orderli in als bestel- en betaalsysteem met QR-codes. “Maar altijd in combinatie met mensenwerk.”

Na haar stage als f&b-supervisor in Miami Beach ging Hannah Brühl aan de slag als assistent-bedrijfsleider bij het Amsterdamse Café Fest. “Ik zat in een tussenjaar en had zin om te werken. Op mijn eenentwintigste groeide ik door tot bedrijfsleider. Toch had ik nog steeds de intentie om na dat jaar weer verder te studeren.”

Mede-eigenaar op 23ste

Het kwam er niet van. De eigenaren van onder andere Café Fest boden haar de kans om in te stappen in de onderneming. Brühl: “Ik was 23, maar had vrij snel door dat dit mijn pad moest zijn. Het gaat in dit vak niet per se om het hebben van een afgeronde hbo-opleiding. Je hebt er andere skills voor nodig: sociaal zijn en oplossingsgericht bijvoorbeeld.” Dan: “Ik ben nu heel blij met de ervaring die ik heb opgedaan en opdoe. Die pakt niemand me meer af.”

Onder de naam De Bartel Groep runt Brühl inmiddels vijf horecazaken, elk met een eigen concept en doelgroep, maar allemaal met als rode draad: het huiskamergevoel. “Je vindt bij ons studenten, buurtbewoners en zakelijke gasten. Ze komen voor de warme, huiselijke sfeer.”

*Tekst gaat verder onder de foto

Café Fest
Café Fest

QR-codes, ideaal voor studenten

In drie zaken zet Brühl bestellen en betalen met QR-codes in. Ze koos voor het bestel- en betaalsysteem Orderli, dat gasten eenvoudig via hun eigen smartphone gebruiken. “Het is heel efficiënt. Bij Café Fest, waar veel studenten komen, is het ideaal. Zij zijn het gewend en weten wat ze willen.” Hoe praktisch dit systeem ook is, ik zie het altijd wel als ondersteuning, voegt Brühl toe.

De Bartel Groep integreerde Orderli in hun MplusKASSA-systeem. “Het geeft je als ondernemer meer ruimte om risico te nemen in je personeelsrooster. Dus qua kosten heeft het zeker een positief effect”, vertelt Brühl. “In de horeca heb je nu eenmaal altijd pieken en dalen. De data van Orderli geven ons goed inzicht. Dat is handig om op terug te vallen als het nodig is.”

Winst = meer tijd

Brühl blijft alert op de menselijke factor. “De voornaamste winst van het inzetten van dit bestel- en betaalsysteem is dat onze medewerkers meer tijd hebben voor gasten die geen keuze kunnen maken of liever face-to-face bestellen. En daardoor lopen we geen omzet mis, want je kunt nog steeds goed inspelen op de wensen van de gast”, aldus Brühl.

Over Orderli

Orderli is het enige bestelsysteem dat omzet, gasttevredenheid en uitstraling samenbrengt in één perfect afgewerkt platform. Geen half werk, geen standaard QR-oplossing — maar een systeem dat tot in de details klopt en meetbaar meer oplevert.

Ontdek meer

Artikel delen