advertorial

Boosty zet QR-bestelapp in voor take-away: 'Nu staan er geen lange rijen meer'

Boosty zet QR-bestelapp in voor take-away: 'Nu staan er geen lange rijen meer'

Dankzij de QR-bestelapp van Orderli is bij de Haagse lunchzaken Boosty de rij bij de kassa verleden tijd. Voor de take-away rij buiten heeft Boosty Orderli ingeschakeld voor een slimme oplossing.

Gezond en betaalbaar lunchen; met die missie richtte Philippe van de Wetering met een vriend ruim vijftien jaar geleden Boosty op. Inmiddels runt hij de twee goedlopende zaken, beide in Den Haag. Boosty is een fastfresh-concept waar gasten terecht kunnen voor onder andere vers belegde sandwiches, salades, wraps en juices. In de zaken zelf, op het naastgelegen terras, via take-away of lunchcatering.

Gigapiek

Logischerwijs hebben de zaken elke dag rond lunchtijd te maken met een gigapiek. Van de Wetering: “Tussen twaalf en half drie is het echt aanpoten. We hebben er daarom destijds voor gekozen geen service aan tafel te bieden. Nadeel was wel dat er tijdens de piek lange rijen bij de kassa stonden.” Om de drukte bij de kassa’s weg te halen, stapte de Haagse ondernemer over op het QR-systeem van Orderli. De bestelstickers werden op de tafels binnen en buiten geplaatst. Met succes: “Ik hoefde alleen de software van Orderli aan te schaffen, terwijl ik eigenlijk aan extra kassa’s en personeel zat te denken. Nu staan er geen rijen meer en draaien er bij wijze van spreken vijf kassa’s tegelijk.”

Orderli_Boosty_raamsticker

Raamsticker met QR-code

Tijdens de covid-pandemie zag de ondernemer, tevens KHN-lid, de take-away rij buiten groeien. “Soms liepen mensen zelfs weg omdat ze te lang moesten wachten. Toen ben ik gaan zitten met Orderli.” Dat bedrijf kwam al snel met een slimme oplossing: een raamsticker met QR-bestelcode en daaraan gekoppeld een pick-upmodule. Een gouden greep, vindt Van de Wetering: “Klanten kunnen direct bestellen als ze aan komen lopen. En het werkte meteen; mensen snapten wat ze moesten doen. We hadden in het begin nog wat kinderziektes te overbruggen. Zo was niet duidelijk hoe klanten hun bestelling konden afhalen – binnen of buiten. Nu staat in de app na de betaling dat we de bestelling buiten brengen en de naam van de besteller omroepen. Snel en goed opgelost dus, maar we zijn niet anders gewend van Orderli.”

Ook nu de pandemie is gaan liggen, is de raamsticker nog volop in gebruik: “Sommige mensen zijn nog wat huiverig om binnen te komen. En anderen zien binnen een rij staan bij de kassa en weten: als ik via de QR-sticker bestel, heb ik mijn broodje eerder.”

Mis nooit meer een bestelling

Benieuwd naar het QR-bestelsysteem van Orderli? Vraag een demo aan met een proefperiode van twee weken via onderstaande button.

Vraag hier een demo aan

ps. Profiteer als KHN lid van een korting tot 70% op Orderli. Lees hier meer over de voorwaarden.

Artikel delen