advertorial

De Goese Golf vangt seizoenspiek op door gasten te laten bestellen met QR

De Goese Golf vangt seizoenspiek op door gasten te laten bestellen met QR

Voor seizoenszaken zoals golfclubs is het extra uitdagend om een medewerkersteam aan zich te binden. Op het terras van De Goese Golf kiezen ze daarom behalve voor personeel ook voor de QR-app van Orderli.

Met bijna tachtig hectare is De Goese Golf de grootste golfbaan van Zeeland. De club is gelegen aan het water, omringd door natuur en biedt een mooi culinair aanbod. “Zodoende trekken we niet alleen golfers die voor of na hun ronde iets willen nuttigen. Gasten komen hier ook voor het uitzicht, de rust en een lekkere lunch of diner op ons grote terras. We voeren een volwaardige menukaart, met veel Zeeuwse producten,” vertelt Geert Frommé, sinds afgelopen winter algemeen directeur van De Goese Golf. Het terras biedt plek aan zo’n 125 gasten, dat logischerwijs vooral vol zit in het voorjaar en de zomer.

Goese Golf_Orderli3

Schrikbeeld

Maar waar veel horeca al moeite hebben om personeel te vinden, is het voor zaken met seizoensactiviteiten bijna onmogelijk om een vaste crew aan zich te binden. “Dat speelde in onze branche al voor corona, maar is sinds de pandemie verergerd. Ik weet dat collega-golfclubhouders daarom hun terras noodgedwongen met regelmaat gesloten houden dit golfseizoen. Dat was mijn schrikbeeld,” aldus Frommé. Hij onderzocht daarom de mogelijkheden van een QR-bestelapp. Toen hij tijdens een terrasbezoek in Breda goede ervaringen opdeed met Orderli, was de knoop snel doorgehakt. “Voor Orderli is geen aparte app nodig maar voldoet de camerafunctie, dat vind ik heel prettig. En de app sluit perfect aan bij ons UNTILL kassysteem – dat was echt een vereiste. Wat bovendien fijn is: ze hebben me perfect door het implementatieproces heen geloodst.”

Gezonde spanning

Die implementatie is pas net afgerond; sinds begin april wordt bij De Goese Golf gewerkt met Orderli. Frommé keek met gezonde spanning uit naar hoe het systeem door zijn gasten ontvangen zou worden, vooral gezien de gemiddelde leeftijd: “Hoewel we sinds corona ook veel jonge golfers mochten verwelkomen, zijn onze meeste bezoekers wat ouder en vrij behoudend wat betreft technologische ontwikkelingen. Maar ook zij zijn handiger geworden met digitale middelen.” De golfbaanhouder ziet wel sommige (vooral vaste) gasten toch liever op de ‘ouderwetse’ manier bestellen: “En dat kan; Orderli is voor ons een additioneel middel om tijdens het seizoen de drukte op het terras op te vangen. Maar er loopt ook nog steeds personeel rond buiten. En willen gasten snel hun bestelling op tafel hebben, dan kunnen ze kiezen voor de QR-code. We geven ze een keuze.”

MIS NOOIT MEER EEN BESTELLING

Benieuwd naar het QR-bestelsysteem van Orderli? Vraag een demo aan met een proefperiode van twee weken via onderstaande button.

Vraag hier een demo aan

Artikel delen