Drie redenen waarom familiebedrijf DaDaWan zo succesvol is

Drie redenen waarom familiebedrijf DaDaWan zo succesvol is

Waarom is het familiebedrijf DaDaWan succesvol? Omdat het kiest voor een slimme formule, een slimme oplossing voor het personeelstekort én slimme betaalconcepten. Oprichter Danny Deng legt uit.

1. Bedenk een slim concept

‘In onze restaurants komen diverse factoren samen: snelheid, betaalbaarheid, gezondheid en volume. Eigenlijk hebben we een eigen identiteit gegeven aan iets dat zit tussen een restaurant en een healthy fastfood-keten. Bij ons vind je gezonde en vers gemaakte gerechten die binnen 10 minuten op tafel kunnen staan. Van biefstuk tot kreeft en van sushi tot friet. Daardoor is DaDaWan toegankelijk voor gasten met een ruimere beurs, maar ook voor mensen die wat minder te besteden hebben. Dat past bij de totaalbeleving die wij willen bieden. Zo kunnen mensen met uiteenlopende budgetten bij ons gewoon samen eten en drinken. Dat ons concept aanslaat, blijkt wel uit het feit dat we inmiddels vijf vestigingen hebben: in Maastricht, Arnhem, Eindhoven, Tilburg en Kerkrade. Na de zomer openen we een tweede vestiging in Maastricht. We denken dat ons concept ook internationaal kan aanslaan.’

2. Sta open voor slimme oplossingen

‘We hadden niet op álle vlakken de wind mee de laatste jaren. Want we liepen aan tegen een probleem dat meer restaurants kennen: een tekort aan personeel. Daarom hebben we nagedacht over een nieuw concept, waarbij we robots de bediening laten ondersteunen. Deze hebben we zelf ontwikkeld en in samenwerking met een fabriek gebouwd. Sinds een jaar zijn ze bij ons aan het werk. Onze robots kunnen bijvoorbeeld een glas wijn naar een tafel brengen of de borden na het eten ophalen. Medewerkers hebben zo meer tijd voor échte aandacht en service voor de gasten. Zo maakten we van het personeelsprobleem juist een voordeel. En inmiddels zijn onze robots gewild bij andere horecaketens en bedrijven. De robots zijn bijvoorbeeld ook inzetbaar bij de receptie – we zien de vraag alleen maar toenemen. Nu hebben we er eigenlijk een bedrijf naast.’

3. Laat klanten slim betalen

‘We zochten voor de vestigingen van DaDaWan een betaaloplossing dat op verschillende manieren past bij ons concept. En dat is Rabo OmniKassa. Via het bijbehorende dashboard kunnen we namelijk snel en eenvoudig uitbreiden met bijvoorbeeld extra pinapparaten in onze vestigingen. Bovendien hebben we goed inzicht in de inkomsten en overzicht over de geldstromen van de verschillende filialen. Extra fijn aan Rabo Omnikassa is dat onze gasten kunnen afrekenen op de manier die zij willen. Dus contant, via pin of met creditcard. En dat past bij ons concept waar we snelheid, gemak en kwaliteit vooropstellen.’

Artikel delen