Hoe zorgen ze bij Erfgoed Bossem in Lattrop-Breklenkamp voor goed personeelsmanagement?

Erfgoed Bossem

Hoe zorgen ze bij Erfgoed Bossem in Lattrop-Breklenkamp voor goed personeelsmanagement?

Melissa Broekhuis is bedrijfsleider bij Erfgoed Bossem uit het Overijsselse Lattrop-Breklenkamp. Een bijzondere locatie met een boerderij, logeeraccommodatie en restaurant. De hoeveelheid aan mogelijkheden vraagt om gedegen personeelsmanagement. Hoe regelt ze dat?

Een biologische (rundvee)boerderij, kleinschalige logeeraccommodatie en sfeervol restaurant. Erfgoed Bossem in het Overijsselse Lattrop-Breklenkamp is van alle markten thuis. Op deze bijzondere plek tegen de Duitse grens aan kunnen gasten genieten van een goed stukje vlees van eigen bodem; de boerderij barst namelijk van de Brandrood runderen. Daarnaast kan er overnacht worden in een van boerderijkamers, sterrenkubussen of glamping lodgetenten. Ook wordt het landgoed gebruikt voor zakelijke events en bruiloften.

Gestroomlijnde personeelsplanning

De hoeveelheid aan mogelijkheden vraagt om gedegen personeelsmanagement. Om dit voor de circa veertig medewerkers te realiseren, wordt sinds 2020 gebruikgemaakt van Horeko Employee Manager. “Ideaal voor de personeelsplanning, dat wordt zo een stuk gestroomlijnder”, meent bedrijfsleider Melissa Broekhuis.

Tekst loopt verder onder de foto

Erfgoed Bossem_Horeko_1

Analyses maken en meer inzicht

Ook voor vakanties en analyses is het geautomatiseerde systeem een uitkomst. “Omdat alles digitaal gaat, kun je zaken veel inzichtelijker maken”, aldus Broekhuis. “Bijvoorbeeld overuren. Met een paar simpele kliks zie je direct wie in welke maand hoeveel uur extra heeft gewerkt. Met als voordeel dat je daar direct op kunt participeren. Bijvoorbeeld door diegene de volgende maand minder vaak in te roosteren.”

Over Horeko

Haal het beste uit je zaak met de Horeko Kitchen Manager. Receptuurbeheer, kostprijscalculatie, een gestroomlijnde mise-en-place en nog veel meer vanuit 1 centraal systeem.  Zo maak je jouw keuken overzichtelijker en winstgevender.

Ontdek Horeko Kitchen Manager

Meer grip op personeelskosten

Dankzij het softwareprogramma heeft de onderneming meer grip op personeelskosten. “Het ontlast ons enorm en bespaart veel tijd, omdat je niet meer eindeloos zit te hannesen met Excel-bestanden. Met als gevolg dat we ons meer kunnen focussen op onze core business: de gasten.”

Gebruiksvriendelijke software

Ook de gebruiksvriendelijkheid van het systeem spreekt de bedrijfsleider aan. “Je maakt een template en vanuit daar is het een kwestie van dagelijks bijwerken. Bovendien hoef je verder geen ingewikkelde dingen te doen; onze teamhoofden kunnen vanaf hun flexplekken inloggen op de vaste computers en zitten dan direct in het systeem. Heel toegankelijk dus!”

'Wij hanteren een ‘no-waste’-principe en door te werken met de programma’s van Horeko wordt dat ook een stuk makkelijker'

Effectiever in de keuken

Sinds januari dit jaar wordt ook de kitchen software van Horeko gebruikt. “Data tracken van producten, stickering, schoonmaaktaken afvinken; het kan hiermee allemaal”, aldus Broekhuis. “Evenals recepten en menu’s opslaan. Die zitten nu in het systeem en niet meer louter in het hoofd van de koks. Dat werkt toch beter! Verder: ons bedrijf hanteert een ‘no-waste’-principe en door te werken met deze programma’s wordt dat ook een stuk makkelijker. Ja, ik kan het echt iedereen aanbevelen om met de software van Horeko te werken!"

Erfgoed Bossem_Horeko_4
Artikel delen