Hogere tafelbezetting en betere personeelsplanning dankzij Guestplan

Entree - Brasserie Abshoven x Guestplan

Hogere tafelbezetting en betere personeelsplanning dankzij Guestplan

Het ruitjespapier, potlood en de gum werden bij Brasserie en Restaurant Abshoven ingeruild voor het digitale tafelschikkingssysteem van Guestplan, gevolgd door het online reservingssysteem. Tot grote tevredenheid: “Guestplan blinkt uit in eenvoud en logica.”

In een oude kloosterkerk in Zuid-Limburg huist Brasserie en Restaurant Abshoven, de sfeervolle horecazaak van Tessa en Bram Vos. Gasten kunnen hier terecht voor huisgemaakte vlaai, lunch, high tea, diner én de gemoedelijke sfeer. “We ontvangen grote gezelschappen en veel vaste gasten uit de buurt,” vertelt Tessa. Samen met haar broer Bram sprong ze acht jaar geleden in het ondernemersavontuur. “En het gaat supergoed, we zijn van 160 zitplaatsen binnen en buiten naar 270 zitplaatsen gegaan.”

"We zijn van 160 zitplaatsen binnen en buiten naar 270 zitplaatsen gegaan”

Geautomatiseerde tafelschikking

Het groeiend aantal gasten – mede veroorzaakt door het feit dat de zaak ook ’s avonds de deuren opende – zorgde een paar jaar geleden voor een uitdaging in het houwtje-touwtje reserveringssysteem van Tessa: “Met ruitjespapier, potlood en gum maakte ik de tafelschikking, maar dat ging natuurlijk niet meer. Ook omdat veel gasten specifieke wensen hebben: aan een hoge tafel, dichtbij de deur, hond mee – noem maar op. Daarom zijn we zo’n vijf jaar geleden overgestapt op het digitale tafelschikkingssysteem van Guestplan. Veel efficiënter: we zien nu in één oogopslag welke tafels tot hoe laat bezet zijn. En we kunnen makkelijk met reserveringen slepen, het is net Tetris.”

Vanwege het grote gebruiksgemak van Guestplan, geeft Tessa het systeem met gerust hart uit handen aan haar medewerkers: “Voorheen moesten ze zelf in het boek kijken en bedenken aan welke tafel ze gasten zouden zetten, nu is alles geautomatiseerd. Bovendien zijn er verschillende profielen mogelijk. Ik kan bijvoorbeeld alles aanpassen en per medewerker instellen welke toepassingen hij of zij mag gebruiken.”

Entree_Brasserie Abshoven x Guestplan_2
Personeel dat Guestplan gebruikt

Over de streep

Sinds twee jaar maakt Tessa ook gebruik van het online reserveringssysteem van Guestplan, dat de reserveringen via de website koppelt aan het reserveringssysteem. Ze vertelt: “Nu komt zeker 85% van de reserveringen online binnen, dat scheelt ons enorm veel telefoontjes. Wat extra handig is: gasten kunnen hun wensen voor de tafel en dieetvoorkeuren aangeven. Bovendien verschijnt er een melding als de tafel tot een bepaald tijdstip beschikbaar is. Die ingebouwde optie heeft me over de streep getrokken. Ik wil namelijk wel zeker weten dat de tafel weer beschikbaar komt.”

Tessa is, kortom, vol lof over haar ervaringen met Guestplan. “We realiseren nu een hogere tafelbezetting en hebben een efficiëntere personeelsplanning. Het systeem blinkt uit in eenvoud en logica, terwijl er zoveel mogelijk is.” Om al die mogelijkheden in te kunnen zetten, heeft de Limburgse onderneemster vaak contact met de servicedienst van Guestplan. Ze lacht: “Ik ben een vaste beller, ze kennen me goed. Gelukkig zijn ze altijd bereid om mijn vragen te beantwoorden.” En hoe zit het met de kosten? “Guestplan is heel betaalbaar, zeker in vergelijking met wat het ons oplevert!”

ONTDEK ALLE VOORDELEN VAN GUESTPLAN ALS RESERVERINGSSYSTEEM

100% gastvrij, betaalbaar en optimaal gebruiksgemak. Dat is waar het bij Guestplan om draait. Al ruim 15 jaar biedt Guestplan een 360° reserveringssysteem voor restaurants met gebruiksvriendelijke functies die online reserveringen, tafelbeheer, plattegronden en meer ondersteunen. Wereldwijd werken toonaangevende restaurants en ketens met het digitale reserveringssysteem waarmee ze hun reserveringen visualiseren in interactieve en gemakkelijke overzichten.

Vraag nu een gratis proefperiode aan van 30 dagen!

Artikel delen