Stadsterras de Prairie: 'Innovatieve app Butlaroo past bij ons dna'

Stadsterras de Prairie: 'Innovatieve app Butlaroo past bij ons dna'

Stadsterras de Prairie in Eindhoven brengt de charme van het platteland naar de stad. Het verhaal over de zaak en de gerechten wordt vertaald in de QR-bestelapp Butlaroo, die daarvoor bijzondere mogelijkheden biedt. Mede-eigenaar van de zaak Tim Elfring licht toe.

Wat voor type zaak is Stadsterras de Prairie?

“Een pop-uplocatie waar zo’n 450 gasten in de zomermaanden in de stad, op het oude Campinaterrein, kunnen genieten van de simpele sfeer van het platteland. Denk aan lange tafels, hooibalen en een brandende barbecue. We ontvangen veel gezinnen en vriendengroepen. Voor kinderen is er allerlei vertier, zoals een trampoline en touwtrekken. Ons menu is hyperlokaal; 70 – 80% van de ingrediënten komt uit de buurt. En de bladgroenten en kruiden komen uit de urban farm die naast Stadsterras de Prairie ligt. De rest van het jaar gebruiken we die voor ons restaurant de Phood Kantine.”

Hoe brengen jullie het verhaal van het lokale menu over op de gasten?

“Dat vertellen we uiteraard graag zelf aan de gasten, maar ook via de QR-bestelapp van Butlaroo. Daar zijn we drie jaar geleden mee gestart. In de app verwijzen we bijvoorbeeld bij de gerechten met links naar een aantal lokale leveranciers en leren we gasten op een laagdrempelige manier over gezonde voeding. Butlaroo biedt dus alle mogelijkheden om over ons concept te communiceren en geeft tegelijkertijd onze medewerkers meer tijd om het verhaal toe te lichten.”

Prairie - Butlaroo - QR

Welke voordelen heeft Butlaroo nog meer?

“Ik heb destijds meerdere aanbieders bekeken, maar andere hadden gelimiteerde mogelijkheden. Het innovatieve dna van onze zaak wilde ik ook graag in de app terugzien. Butlaroo biedt legio opties, maar het fijne is: alles is heel makkelijk door ons aan te passen. Ook voor gasten is de app duidelijk, ze hebben zelden hulp nodig. En ik ben erg blij met de optie om tijdelijke korting te bieden op gerechten, daar maken we vaak gebruik van.”

Wat levert Butlaroo jullie concreet op?

“We komen op een gemiddelde avond met twee man minder personeel toe. Bovendien is het overzichtelijker werken; 450 gasten continu in de gaten houden is niet te doen. En we maken heel handig gebruik van de data-analyse die bij het Butlaroopakket zit. Dagelijks nemen we de omzet door met het personeel en bespreken we de dag na na op basis van de data. Dat leidt altijd tot een collectieve en creatieve evaluatie. Erg leuk én nuttig!

Scannen, bestellen en betalen.

Met Butlaroo kunnen je gasten het menu bekijken, bestellen en betalen met behulp van hun smartphone. Gasten kunnen bestellen via de webapp, geen download of registratie vereist. Benieuwd?

Probeer het zelf

Artikel delen