Je zaak verkopen? Kies een expert met een krachtig netwerk

Den Haag_Maurice Haak

Je zaak verkopen? Kies een expert met een krachtig netwerk

Het valt je zwaar, maar je financiële situatie dwingt je om je horecazaak te verkopen. Hoe doe je dat op een goede manier en voor de hoogst haalbare prijs? Henk Sluiter en Bram Stokman van Adhoc horecamakelaars leggen uit waarom het slim is hiervoor experts in te schakelen.

Het besluit is genomen: jouw horecazaak gaat in de verkoop. Het is wellicht een beslissing geweest, waar je lang over hebt nagedacht of waartoe je door de omstandigheden bent gedwongen. Niettemin komt er bij dit besluit veel op je af. En waarschijnlijk voel je wel aan dat je ook met allerlei onverwachte zaken te
maken zult krijgen. Schakel daarom al in een vroeg stadium een gerenommeerde horecamakelaar in. Ook, of juist, wanneer je voor een ‘stille verkoop’ kiest.

Betere onderhandelingspositie

“Het is namelijk belangrijk dat de emotie niet in het spel komt”, zegt Henk Sluiter. “Een gerenommeerde expert inschakelen betekent een betere onderhandelingspositie. Hij ontzorgt jou als ondernemer onder meer met het verzamelen van alle financiële informatie, waaronder bijvoorbeeld personele en brouwerijverplichtingen, en bepaalt vervolgens de verkoopprijs.” Zaken waar ervaring en gedegen kennis om de hoek komen kijken. “Snel scoren en weer door is niet de manier waarop wij werken”, aldus Bram Stokman. “Kies voor een betrouwbare horecamakelaar met een jarenlange ervaring, waarover in de sector met respect wordt gesproken én, niet onbelangrijk, waar je een klik mee hebt.”

De kracht van het netwerk

Het hoogste bod en/of een snelle verkoop, daar gaat het je om. De kracht van het netwerk van een makelaarskantoor is allesbepalend. Stokman: “Adhoc horecamakelaars is met 45 jaar het oudste horeca makelaarskantoor in Nederland. De meeste experts werken er al jaren. Dat is veel waard. Het succes van horecamakelaarskantoren hangt nauw samen met de persoonlijke netwerken van hun medewerkers. Mond-tot-mondreclame, positieve aanbevelingen en/of tips van relaties zijn goud waard. Grote kans dat als jij een expert van Adhoc horecamakelaars inschakelt, hij in zijn hoofd al een koper weet. Dát is de kracht van een up-to-date netwerk.”

Online actief

“Mag het openbaar bekend worden dat je wilt verkopen, dan is het van belang dat het horecamakelaarskantoor van jouw keuze ook een krachtig onlinenetwerk heeft met een indrukwekkend aantal volgers op de sociale mediakanalen en een dito bereik. Een serieus kantoor heeft een reputatie hoog te houden en heeft er alleen maar belang bij dat het over een kwalitatief goed en groot netwerk beschikt. En daar kun jij je voordeel mee doen”, aldus Sluiter. 

Bram Stokman van Adhoc horecamakelaars Henk Sluiter_Adhoc horecamakelaars


Bram Stokman (links) is horecamakelaar en partner bij Adhoc horecamakelaars. Henk Sluiter (rechts) is directeur en partner bij Adhoc horecamakelaars.

Artikel delen