advertorial

advertorial
promotioneel
Verfrissende ideeën en pakkende presentaties op het gebied van conceptontwikkeling, creatief ondernemen, duurzaamheid en marketing. Sprekers die je een kijkje geven in de toekomst en natuurlijk de Michelinuitreiking. De zeventigste editie van BBB Maastricht wordt gehouden van 6 t/m 8 oktober. Registratie is nu al mogelijk.
Op de zeventigste editie van BBB Maastricht, die van 6 tot en met 8 oktober wordt gehouden in MECC Maastricht, ligt, als het aan de organisatie ligt, de nadruk vooral op de toekomst. “Hoewel we als oudste vakbeurs van Nederland natuurlijk trots zijn op dit jubileum, blikken we slechts op bescheiden wijze terug. We hebben er uitdrukkelijk voor gekozen om niet al te zeer stil te staan bij het verleden, maar vooral te kijken wat we als sector in de nabije toekomst allemaal mogen verwachten”, zegt Marketing & Communication Manager Camiel de Hoen.
“Er is op dit moment veel gaande in de horeca. Ondernemers kunnen daar hun voordeel mee doen. Nieuwe tijden vragen om andere producten en andere manieren van jezelf presenteren. Voor veel horecaondernemers is op dat vlak nog heel wat winst te behalen.”
*Tekst gaat verder onder de afbeelding.
Speciaal voor de zeventigste editie is de beurs opgetuigd met een aantal bijzondere zaken, die helemaal passen bij de tijd waarin we leven, aldus De Hoen. “Zo worden bezoekers die de beursvloer opgaan ‘persoonlijk’ verwelkomd door een hologram van beursmanager Silvie Slachter. Eenmaal binnen zullen zij worden verrast door wat er allemaal mogelijk is als het gaat om techniek.”
Horecaondernemers faciliteren en helpen hun bedrijf tot een succes te maken. Als het even kan, het hele jaar door. Het is een blijft een van de uitgangspunten van BBB Maastricht, dat met 350 standhouders - en vorig jaar ruim 14.000 bezoekers - uit Nederland en België geldt als invloedrijk.
BBB is de enige horecavakbeurs die zich – in nauwe samenwerking met Horeca Vlaanderen – richt op allebei de landen en daarmee ook op mogelijkheden om ‘grenzeloos’ te ondernemen. In dat kader zijn ook dit keer weer alle ogen gericht op Folie Culinaire, het beursgedeelte dat volledig gericht is op het internationale gastronomische topsegment. Aan de internationale campagne, aan de hand van een videoreeks, werkten de sterrenchefs Soenil Bahadoer (Nederland) en Roger van Damme (België) mee. Het paradepaardje van BBB Maastricht brengt ook dit jaar weer een aantal internationale topchefs naar Maastricht, bevestigt Camiel de Hoen.
*Tekst gaat verder onder de afbeeldingen van sterrenchefs Soenil Bahadoer (links) en Roger van Damme (rechts).
Net als in 2024 vindt parallel aan BBB Maastricht de Michelin Guide Ceremony plaats. De presentatie van de Nederlandse editie brengt dit jaar naar verwachting zo’n duizend mensen op de been. “Die begeven zich niet alleen op Folie Culinaire, maar ook tussen de stands op de traditionele beursvloer, wat voor de deelnemers van grote meerwaarde is. Je zou kunnen zeggen dat BBB Maastricht niet alleen een goed overzicht biedt van wat er gaande is in de wereld van de gastronomie, maar ook een uitlezen mogelijkheid geeft om je netwerk te vergroten, dan wel om oude contacten nieuw leven in te blazen.”