Meer gasten, beter inzicht en tijdsbesparing: de voordelen van Guestplan
De tijden van een dik reserveringsboek naast de telefoon liggen ver achter ons. Gelukkig ook maar, want met een automatisch reserveringssysteem zoals Guestplan haal je zo veel meer uit je zaak. Rafael van der Linden – franchiser bij restaurantketen De Beren met eigen zaken in Arnhem en Den Bosch – vertelt over de voordelen van dit betaalbare reserveringssysteem.
Waarom werken jullie met een volledig gedigitaliseerd reserveringssysteem?
“De belangrijkste reden dat wij Guestplan gebruiken, is de ontzorging die het ons geeft. In onze zaak in Den Bosch hebben we 150 zitplaatsen, in Arnhem 116. Als je dat de vrije loop laat, zit je restaurant zó vol en heb je totaal geen overzicht meer. Met dit reserveringssysteem zie je in een oogopslag hoeveel tafels er nog vrij zijn. Bovendien kun je zelf spelen met de hoeveelheid gasten en het aantal lege stoelen en de spreiding daarvan, doordat de plattegrond van het restaurant gevisualiseerd wordt. Heel prettig. Met als grootste voordeel dat je hiermee het maximale uit de tafelbezetting haalt. En dat zie je weer terug in je omzet!”
Wat spreekt je nog meer aan?
“Guestplan laat direct reserveringen via Google Maps toe; heel vooruitstrevend vind ik dat. En vooral erg handig en servicegericht naar (nieuwe) gasten toe. Ook is er een speciale tool voor promoties, deals en kortingen.
Verder bevat het zoveel meer functies die je restaurantactiviteiten stroomlijnen. Zoals het aantal maximale vrije stoelen wat je toe wil staan per tafel. Of het veranderen van tafelnummers, simpelweg door ze naar een ander tafelnummer te slepen. Als die tafel dan al bezet is, wordt die automatisch weer naar een andere vrije plek geplaatst. Ook het maximaal aantal gasten wat je per kwartier wilt toestaan – zodat het voor je bar en keuken te behappen blijft – is een handige optie.”
Hoe is het in gebruik?
“Ik vind Guestplan een goed allesomvattend systeem, dat heel gebruiksvriendelijk is en waar je gehele team makkelijk mee kan werken. Het mooie is ook dat dit systeem als het ware zelflerend is. Als je geregeld twee tafels van vier samenvoegt, zal dit op den duur ook worden herkend en waar mogelijk ook inzetten als tafel voor acht personen. Met eenvoud is er een heel sterk systeem gebouwd. Terwijl er tegelijkertijd geavanceerde technologieën achter zitten, die je business naar een hoger plan kunnen tillen. Ja, ik kan andere horecaondernemers Guestplan zonder meer aanraden. Het is gebruiksvriendelijk, tijdbesparend, effectief én innovatief. Ik zou niet meer zonder willen werken!”
Ontdek de voordelen van Guestplan als reserveringssysteem
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen