'Meer omzet en tot 12% besparen op je personeelskosten dankzij MyDish'

 QR-project - My Dish

'Meer omzet en tot 12% besparen op je personeelskosten dankzij MyDish'

Gastvrijheid en een QR-bestelapp kunnen uitstekend samengaan, bewijst MyDish. De QR-bestelapp is namelijk echt een aanvulling op het medewerkersteam. Kathelijn Coulier, verantwoordelijk voor sales en marketing, licht toe.

Vanuit welk idee is de app ontwikkeld?

“Het idee voor MyDish is ontstaan tijdens de coronaperiode bij een groep horecatijgers en ICT-specialisten die de ambitie hadden om de horeca te digitaliseren zonder afbreuk te doen aan gastvrijheid. Veel aanbieders van QR-bestelapps bieden wel een oplossing, maar nemen de gastvrijheid bij de horeca deels of geheel weg. Bij MyDish staat die juist centraal.”

QR-project - My Dish - Kathelijn Coulier
Kathelijn Coulier

Hoe doe je dat, een QR-code inzetten zonder de gastvrijheid uit het oog te verliezen?

“Door MyDish in te zetten, heb je als gastheer of -vrouw meer tijd om juist die aandacht aan gasten te geven die jouw zaak onderscheidend maakt. De app biedt menusuggesties, passende spijs en drankcombinaties, en geeft tafelgenoten de gelegenheid om tegelijkertijd op dezelfde rekening op eigen telefoon te bestellen. Door deze interactieve manier van bestellen zien gasten direct wat anderen aan tafel hebben gekozen. Zo kunnen ze ook gezamenlijke besluiten een fles wijn te bestellen in plaats van per glas. Social ordering is wat ons betreft echt de toekomst.”

Op welke manier(en) kunnen gasten via MyDish betalen?

“We bieden uitgebreide split payment mogelijkheden. Dit ontlast de bediening enorm. Elke optie is mogelijk: gasten kunnen alleen betalen wat ze zelf hebben besteld, of dat van henzelf en iemand anders, of voor de hele groep. Dus moeten ze snel naar een andere afspraak, dan betalen ze alleen hun eigen bonnetje en eventueel een fooi, terwijl de andere gasten lekker blijven zitten. Hoe fijn is dat? Betalen kan bovendien met elke kaart, maar ook – deels – contant.”

 QR-project - My Dish

Hoe houd je als horecaondernemer de controle met MyDish?

“Met onze app bepaal je per wijk wat gasten kunnen bestellen en hoe ze afrekenen – afhankelijk van waar je je prettig bij voelt en wat je die dag aankan. Dankzij het overzichtelijke realtime dashboard ben je elk moment van de dag op de hoogte wat er zich afspeelt in de zaak: je ziet de omzet, gemiddelde bestelwaarde, hardlopers, totale fooi en uiteraard alle betalingen. Door de directe kassakoppeling – mogelijk met Untill, Lightspeed K serie en Twelve - is de omzet vanuit MyDish ook in de kassa op de dagafslag zichtbaar. Dat maakt het opmaken van de dagkas heel eenvoudig. Veel horecaondernemers - welke werken met MyDish - geven aan dat zij dankzij Mydish meer omzet draaien en gemiddeld 7 tot 12% besparen op personeelskosten.”

MyDish

Naam QR: MyDish
Kosten: vanaf € 0,11 per transactie + éénmalige onboardingkosten
Voor: alle type horeca
Abonnementsvorm: geen abonnement
Kassakoppeling: Untill, Lightspeed, Twelve en overige via printers 
Website: mydish.nl

Artikel delen