advertorial

Moeke groeit door: herbergsfeer en herkenbare kaart mateloos populair

Barvrouw bij Moeke Den Bosch

Moeke groeit door: herbergsfeer en herkenbare kaart mateloos populair

Bij Moeke komen gasten niet dineren, maar gezellig een hapje eten. De succesvolle horecaformule telt inmiddels negen vestigingen. Sinds een paar jaar kunnen ook kleine gezelschappen vooraf reserveren. “We moesten te vaak nee verkopen.”

Van Breda tot Enschede en van Delft tot Den Bosch: in veel middelgrote steden is de horecaformule Moeke een begrip. Vorig jaar zomer opende in Tiel de nieuwste vestiging. Wat kenmerkt het succesvolle concept? “De gezellige sfeer. Moeke is een herberg waar iedereen kan binnenwaaien. De kaart is herkenbaar en lekker. Geen trendy fratsen of wit tafellinnen, maar tomatensoep, carpaccio en biefstuk.

Hier kom je niet dineren, maar een hapje eten”, vertelt Jaap de Kort van Meyer Horeca Groep, het bedrijf achter onder andere Moeke, De Drie Gezusters (Groningen) en Havana (Den Haag). Meyer Horeca Groep verpacht ook fullservice zaken en exploiteert quickservice zaken (locaties van de Burger King en Subway). In totaal gaat het om zo’n zestig zaken, zegt De Kort: “Al verandert dat aantal continu, we zijn altijd in beweging. Ook voor Moeke zoeken we steevast nieuwe locaties, het loopt gewoon supergoed.”

*Tekst gaat verder onder de foto.

Twee barvrouwen

Perfecte alternatief

Dat succes had voorheen ook z’n (relatieve) keerzijde. Jaap: “We moesten te vaak nee verkopen als gasten wilden komen eten. Na corona zijn we daarom langzaamaan overgestapt op het aannemen van reserveringen voor kleine gezelschappen. We maakten gebruik van het reserveringssysteem Formitable. Dat ging prima, maar het platform is recent overgenomen door een partij die minder aansloot bij onze wensen. In Guestplan hebben we nu het perfecte alternatief gevonden.” Guestplan is de marktleider op het gebied van reserveringssystemen. Het platform is ontwikkeld samen met mensen uit de horeca.

De Korts collega Bas van Olffen deed de implementatie bij Moeke. Hij is enthousiast: “We kunnen het platform koppelen aan ons kassasysteem, personeelsplanningstool en reserveringstool voor banqueting - die wordt gebruikt door onze salesmensen. Heel handig, want de operatie hoeft nog maar één systeem te checken voor de reserveringen. Ook kunnen zij reserveringen inplannen op plattegronden in plaats van tafelnummers, superfijn!”

*Tekst gaat verder onder de foto's.

Borrelen Carpaccio

Nooit misklikken

De Kort vult aan: “De gebruiksvriendelijkheid is top. Een voorbeeldje: we werken veel met tablets, ook bij de ontvangst van gasten. Guestplan werkt heel prettig op een tablet: je klikt nooit mis, de reserveringslijst is overzichtelijk en je kunt heel snel naar een andere datum zonder eindeloos te scrollen. En prijstechnisch is Guestplan ook erg aantrekkelijk.” Alle Moeke-vestigingen zijn inmiddels overgestapt, binnenkort volgen de andere eigen zaken. Van Olffen: “We kunnen niet wachten.”

Over Guestplan

Al twintig jaar staat Guestplan in de voorhoede van innovatie in de reserveringssystemen. Met een uitgebreide reeks functionaliteiten zoals feedbackmogelijkheden, cadeaukaarten, wachtlijsten, aanbetalingen, arrangementen, diverse planningsoverzichten, dashboards en rapportages, biedt Guestplan een compleet 360° reserveringssysteem dat continu wordt doorontwikkeld.

Hun oplossing stelt duizenden restaurants in staat om te vertrouwen op een betrouwbaar en betaalbaar reserveringssysteem, zonder zich tussen de gast en het restaurant te plaatsen.

Meer informatie over Guestplan

Artikel delen