Horeca lanceert eigen reserveringsplatform

Horeca lanceert eigen reserveringsplatform

KHN lanceerde afgelopen maandag tijdens de Horecava een nieuw reserveringsplatform: BookDinners.nl BookDinners is een branche-initiatief van, voor en door restaurants en het antwoord van KHN op de bestaande en te machtige reserveringsplatforms.

Met BookDinners hebben restaurants weer grip op hun kosten en  de regie over de relatie met hun gasten, de gastgegevens en marketingacties. Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al meer dan 2000 restaurants die zich bij BookDinners hebben aangesloten. En we zijn er trots op dat we vandaag, maandag 8 januari, bekend kunnen maken dat Van der Valk ook deelneemt aan BookDinners.

Regie in eigen handen
Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "De bestaande reserveringsplatforms, zoals Iens en OpenTable, hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee. Maar we kregen als branchevereniging steeds meer klachten van restaurateurs over de groeiende macht van reserveringsplatforms. De kosten stijgen ieder jaar en bestaande platforms zijn niet bereid klantgegevens met restaurateurs te delen. Daarom is dit wat mij betreft hét moment om als horeca met elkaar weer de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants.”

Voor Nederlandse publiek
BookDinners start op korte termijn met een marketingcampagne gericht op het Nederlandse publiek. Gasten kunnen zich via BookDinners heel gemakkelijk oriënteren, een tafeltje reserveren bij hun favoriete restaurants en een review achter laten. Daar heeft zowel de horecaondernemer als de gast profijt van. BookDinners streeft er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.

 

Artikel delen