Pasen 'not without my chocolate'

Pasen 'not without my chocolate'

De paasklokken luiden dit jaar online: Callebaut ondersteunt lokale chocolatiers met nieuw online platform ‘Not Without My Chocolate’.

De impact van coronavirus op het dagelijks leven is groot, niet in de laatste plaats voor kleine, lokale ondernemers. Dit geldt ook voor de Nederlandse chocolatiers, die kampen met winkels vol paaseitjes zonder klanten terwijl Pasen juist een van de piekmomenten in het jaar is. Om alle chocolatiers extra te ondersteunen, brengt het Belgische chocolademerk Callebaut het online platform ‘Not Without My Chocolate’ naar Nederland: “Koop dit jaar  bij de chocolatier om de hoek en ondersteun de lokale ondernemers”.

De lente is het ultieme chocoladeseizoen

Ook de chocolatiers in ons land gaan door een moeilijke periode. Als voedingswinkels houden ze de deuren open voor hun klanten, maar gezien de restricties blijven die massaal thuis.  Pasen is traditioneel een van de piekperiodes voor de verkoop van chocolade. De hoogste tijd dus voor een oproep om paaseitjes en paashazen vooral bij de lokale ondernemers om de hoek te blijven kopen. Kristof Bastiaens, Sales Director Barry Callebaut Gourmet Benelux: “Pasen is voor onze chocolatiers één van de drukste periodes van het jaar; voor sommigen zelfs goed voor 30% van hun omzet. Vele chocolatiers zijn al weken druk bezig met de voorbereidingen en hebben grote voorraden geproduceerd. Ook andere feestdagen zoals Moeder- en Vaderdag staan voor de deur. Om onze chocolatiers te ondersteunen is het online platform ‘Not Without My Chocolate’ gelanceerd. Chocolatiers kunnen op deze manier hun klanten in deze periode van ‘social distancing’ blijven bereiken en voorzien van de lekkerste chocolade.”

Paasklokken luiden dit jaar online

Alle chocolatiers in ons land kunnen zich aansluiten bij het platform door een profiel aan te maken. Daarbij kunnen ondernemers ook aangeven welke diensten ze aanbieden, bijvoorbeeld thuisbezorging of online bestelling. Dankzij een uitgebreide zoekfunctie vinden klanten vervolgens makkelijk de weg naar chocolatiers en patissiers in hun buurt. Er kan onder andere worden gefilterd op woonplaats, naam en leveringsmethode. Kristof Bastiaens: “Er zijn inmiddels meer dan 25 Nederlandse chocolatiers op ‘Not Without My Chocolate’ aangesloten. Het platform wordt heel positief ontvangen en we hopen dat zich de komende dagen nog meer chocolatiers zullen aansluiten. Verschillende ondernemers zetten nu in op online verkoop, bestellingen via telefoon of e-mail en thuisbezorging, maar niet alle ondernemers zijn daarin al even ver. Met het platform willen we hen extra ondersteunen. Ook chocolatiers die hun winkel hebben moeten sluiten kunnen dankzij ‘Not Without My Chocolate’ nog aan de slag blijven. Aan de consument willen we de boodschap meegeven: “koop dit jaar meer dan ooit je paaseitjes en paashazen bij de chocolatier om de hoek en ondersteun de lokale ondernemers”.

 

Tags: 
Artikel delen