Van in- tot uitchecken met eigen telefoon

Tags: hotel

Van in- tot uitchecken met eigen telefoon

Hotels in post-corona tijdperk? Hoe gaat dit in de praktijk? Hoe zien hotels eruit en hoe gaat een hotelier te werk in een post-corona tijdperk?

Om een nieuwe uitbraak te voorkomen zullen we ons voorlopig aan de basisregels moeten houden, zoals geen handen schudden, regelmatig handen wassen, oppervlakken schoonmaken en 1,5 meter afstand houden. Hoe gaat dit er in de praktijk uitzien bij hotels? Denk aan niet te dicht bij de balie van de receptie komen, een kuchscherm tussen gast en receptionist, pijlen op de vloer voor looprichtingen, aparte uitgiftetafels in het restaurant en overal desinfectie-pompjes.

Guestkey opent deuren

Daarnaast ken je de keycards wel waarmee je hotelkamers kunt openen en de hotelmappen in de kamer waar alle informatie van het hotel en omgeving in staat. Wat veel mensen alleen niet weten, is dat deze items vaak behoren tot de meest vieze plekken in een hotel. Guestkey is een webapplicatie die we al pre-corona aan het ontwikkelen waren en nu versneld in aan het zetten zijn om hotels de mogelijkheid te geven om met de gast veilig en hygiënisch te kunnen communiceren. Guestkey is naast een online hotelmap ook − en de naam zegt het al − de sleutel tot het openen van de deuren in het hotel. Van de hotelkamer, maar ook de gym en het zwembad.

Zelf regelen gastreis

Omdat dit een web-based platform is, kan de hotelier ook op afstand de klant inchecken. Door middel van een linkje in WhatsApp of sms kan de gast zijn eigen hotelkamerdeur openen en alle benodigde informatie van het hotel vinden. Dus open veilig en hygiënisch de deuren van een hotel. Boek gemakkelijk een tafeltje in het hotelrestaurant of laat met één druk op de knop van je eigen telefoon roomservice komen. Guestkey slaat meerdere vliegen in één klap; de hotelier staat beter in contact met zijn gast. Denk hierbij aan alle negativiteit rondom platformen als Booking.com, de hotelier kan weer het heft in eigen handen nemen rond de gastreis. En de gast voelt zich veilig.

Praktijk 

Omdat het systeem versneld is ontwikkeld zijn er ook al hotels overgegaan naar Guestkey. Golden Tulip Ampt van Nijkerk te Nijkerk is zo’n voorbeeld. Daar zijn de 123 hoteldeuren en alle deuren voor een ruimte waar een gast van gebruik van mag maken tijdens zijn verblijf, voorzien van Guestkey. Zij zijn compleet 1,5-meter-proof.

Meer lezen over oplossingen? Meld je dan aan voor onze gratis nieuwsbrief en krijg al het nieuws in je mailbox! 

 

Tags: 
Artikel delen