advertorial

Ondernemers achter On Cru in Rotterdam: 'Middensegment past bij ons'

On Cru restaurant

Ondernemers achter On Cru in Rotterdam: 'Middensegment past bij ons'

Gastvrouw Denise van der Mijn (27) en chef Kelvin de Pijper (33) runnen restaurant On Cru in Rotterdam. Ze zijn ambitieus, maar staan met beide benen op de grond. “Als wij ons hier goed voelen en onze gasten ook, dan is dat voor ons het belangrijkst.”

Denise van der Mijn en Kelvin de Pijper zijn zowel zakelijk als privé partners. Zij werkte vijf jaar (van haar 17de tot haar 22ste) als gastvrouw bij chef-kok Herman den Blijker, hij kookte op hoog niveau bij onder andere FG, Perceel, Parkheuvel en Fitzgerald (sinds juli 2025 gesloten, red). “Ik was er bij toen Fitzgerald een ster kreeg. Fantastisch om mee te maken”, zegt De Pijper.

Ambitie bijstellen

En dan ben je voor de eerste keer zelfstandig ondernemer ... De Pijper: “Ik had te veel ambitie, wilde snel naar een hoog niveau. Maar dat was niet goed voor de zaak en voor de medewerkers. Nu kijken we veel meer naar haalbaarheid.” Van der Mijn: "Je kunt alles willen, maar als je de capaciteit niet hebt is dat niet realistisch. We zijn daarom bewust gaan bouwen aan een goed team, door met iedereen mee te denken en te luisteren.”

De Pijper: “Ik heb heftige restaurants meegemaakt, en daar ook zelf voor gekozen. Die harde leerschool, dat is niet voor iedereen weggelegd, sommigen geven het op. Nu, bij ons, moet je ook hard werken en je best doen, maar op een normalere manier.”

‘Elk jaar maken we stappen en blijven we ons ontwikkelen’
*Tekst gaat verder onder de foto.

Gerecht

‘Wij voelen die druk niet’

Onlangs breidden ze hun team uit, waardoor er meer mensen en dus ook meer mogelijkheden zijn. De Pijper: “We willen absoluut nog beter, maar niet per se Michelin of GaultMillau.” Van der Mijn: “Wat we nu opbouwen balanceert tussen hoog niveau en gezellig. Daar hebben we een goed evenwicht in gevonden."

"Natuurlijk dromen we wel van een niveautje hoger, ook qua gerechten en service, maar dat hoeft niet met een stempel of een ster. Als we het voor ons gevoel en idee gehaald hebben, dan is het ook goed. Dat is misschien wel de grootste kroon. Hoe fantastisch een ster ook is, we voelen die druk niet.” De Pijper: “Dat leefde bij mij eerst wel hoor, maar word je er gelukkig(er) van?”

Uitdagingen

De nieuwe, ervaren medewerkers zijn een opsteker, maar er zijn meer uitdagingen voor de ondernemers. Van der Mijn: “Zoals de toegenomen vaste lasten, de kosten van elektra en huur. Terwijl je het voor de gast betaalbaar wilt houden.” De Pijper: “Een gast die bovendien heel erg veranderd (lees: kritischer) is.”

*Tekst gaat verder onder de foto's.

On Cru restaurant Gerecht


KHN helpt je écht

Op het gebied van specifieke ondernemerskwesties zijn ze blij met het lidmaatschap van Koninklijke Horeca Nederland. Van der Mijn: “We hebben een vaste contactpersoon en dat is heel fijn. Ze legt duidelijk uit wat ze voor ons kan betekenen en vaak kan ze ons echt helpen. Wij hadden bijvoorbeeld een overlastkwestie met de gemeente Rotterdam en KHN vond een specialist die snel kwam en het oploste. Dat is de lidmaatschapsinvestering meer dan waard.”

Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is al ruim 140 jaar dé branchevereniging voor horecaondernemers. Met 17.000 leden zet KHN zich in voor een gezonde en krachtige horecasector. Ondernemers kunnen rekenen op persoonlijk advies, actuele informatie, ledenvoordeel en een sterke lokale, landelijke en Europese lobby. Zo bouwen we samen aan een toekomstbestendige horeca.
Artikel delen