Restaurant- en hoteleigenaar Dries De Jonckheere brengt structuur aan in zijn zaken met Horeko

Dries De Jonckheere - Horeko

Restaurant- en hoteleigenaar Dries De Jonckheere brengt structuur aan in zijn zaken met Horeko

Dries De Jonckheere is eigenaar van viersterrenhotel The Cornr, tweesterrenhotel Uilenspiegel, bar Smak & Saga en restaurant Belgo in de Belgische badplaats Nieuwpoort. Dankzij de software van Horeko heeft hij structuur en overzicht aangebracht in al zijn horecazaken. "De planningen zijn nu altijd op orde en daardoor heb ik meer tijd om me op het ondernemen te richten." 

Oplossing voor inefficiënte 

Smak & Saga aan de Zeedijk in Nieuwpoort-Bad was de eerste zaak van De Jonckheere. De planningen hield hij toentertijd bij in een standaard Excel-bestand. Met de opening van de tweede zaak, Belgo, startte De Jonckheere met de implementatie van Horeko in alle zaken. 

Dries De Jonckheere - Horeko 1

"In eerste instantie was het handmatig bijhouden van de planningen geen groot probleem", zegt hij. Maar gaandeweg ondervond de eigenaar van de Belgische zaken moeilijkheden bij het beheren van alle gegevens naarmate het aantal zaken groeide.

"Wanneer iemand onverhoopt niet kon werken of verlof aanvroeg, kreeg ik allemaal losse berichten van het personeel. Het ontbrak aan overzicht en het kostte me veel tijd om oplossingen te vinden voor problemen, de planningen aan te passen en deze door te sturen naar het personeel. Ik besefte dat dit efficiënter kon. De oplossing bleek Horeko te zijn."

Meer dan tachtig medewerkers tevreden

Inmiddels werkt de ondernemer in het hoogseizoen met meer dan tachtig medewerkers. "Dankzij Horeko kan iedereen via de app z'n beschikbaarheid doorgeven. Hierdoor krijg ik niet meer op elk moment van de dag berichten binnen en heb ik een duidelijk overzicht van wanneer iedereen kan werken.”

"De implementatie van de app verliep snel. We kregen een uitgebreide opleiding van het team van Horeko om de app in werking te stellen. We kunnen altijd terugvallen op de Horeko support."

De Jonckheere geeft toe: “In het begin is verandering voor medewerkers altijd lastig, zo ook bij ons. Maar toen ze zagen dat het minder tijd kostte om verlof aan te vragen en het mij minder tijd kostte om die aanvragen te verwerken, waren ze meteen om.”

Dries De Jonckheere - CORNR - Horeko

Horeko in de hotelsector 

De software van Horeko speelt inmiddels ook een cruciale rol in de hotels The Cornr en Uilenspiegel. Hier biedt Horeko eveneens ondersteuning bij de planningen, maar dan specifiek gericht op de diensten die door de diverse teams ingevuld moeten worden.

De Jonckheere legt uit: "In hotels werk je met diverse teams, zoals de front office, housekeeping en F&B. Via Horeko is het eenvoudig om mensen in de juiste teams te plaatsen en kan ik personeel gemakkelijk uitwisselen tussen de verschillende zaken." 

Artikel delen