Sociale media bieden voor restaurants mooie kansen om gasten te bereiken, merkbekendheid op te bouwen en reserveringen te stimuleren. Door samen te werken met TheFork krijg je toegang tot krachtige tools: voeg een reserveringswidget toe aan je socialmediakanalen, deel positieve recensies, plaats aantrekkelijke video’s en maak zo van jouw socialmediakanalen krachtige boekingsmachines en creëer je eigen community van foodies.
Je aanwezigheid op sociale media moet meer zijn dan alleen mooie foto's en berichten. Maak het voor gasten daarom gemakkelijk om direct via jouw socialmediakanalen te reserveren door een boekingswidget toe te voegen. Het softwarepakket met reserveringssysteem van TheFork is sterk verbeterd én uitgebreid, inclusief handige AI-tools en koppelingen voor sociale media.
Hoe werkt het?
Recensies zijn goud waard voor restaurants. Ze bieden geloofwaardigheid en geven potentiële gasten een voorproefje van wat ze kunnen verwachten. Door authentieke ervaringen van andere gasten te delen, versterk je het vertrouwen en stimuleer je boekingen via socialmediakanalen.
Met de vernieuwde TheFork Manager is het makkelijker dan ooit om positieve recensies te delen:
Deel deze content door middel van foto’s en korte video’s op Instagram en TikTok. Deze kanalen zijn populair, omdat ze snel en visueel aantrekkelijk zijn.
Tips voor korte video’s:
Een actieve en consistente aanwezigheid op sociale media is essentieel, zo blijf je in the picture bij je doelgroep. Gasten waarderen authentieke content, zoals een kijkje achter de schermen in de keuken, het personeel in actie en natuurlijk smakelijke gerechten.
Voorbeelden van content die gedeeld kan worden: