Staycation.amsterdam: nieuw boekingsplatform

Tags: hotel

Staycation.amsterdam: nieuw boekingsplatform

Eline Zweegers-Annink en Sophie Janssen van hotelgroep Lore Group en Nicolas Fissendjidis van Orange Hotel Marketing hebben een boekingsplatform met totaalpakketten gelanceerd voor Nederlanders die op vakantie willen in Amsterdam: staycation.amsterdam. Hotels kunnen zich hiervoor aanmelden.

 

De deelnemende hotels bieden aantrekkelijk geprijsde totaalpakketten aan, eventueel met speciale toevoegingen als lokale proeverijen, korting in het restaurant, tegoedbonnen voor in de hotelbar en stadswandelingen in de buurt. Hotels betalen geen commissiekosten per boeking, maar wel een kleine lidmaatschap-fee. Inmiddels hebben er meer dan vijfentwintig hotels zich aangesloten bij het platform, waaronder Hotel Jakarta, Hotel De L’Europe, Pulitzer Amsterdam en The Dylan. De packages worden rechtstreeks bij de hotels geboekt. 

 

Vakantie in eigen hoofdstad

Met het negatieve internationale reisadvies, dalende omzetcijfers voor de hotels en de dramatische invloed van de crisis op de horeca, wil het platform de Nederlander motiveren om dit jaar op vakantie te gaan in eigen hoofdstad en het beste van de stad weer te bieden aan de markt. Het platform wordt half mei uitgebreid naar Staycation Nederland. 

Ambassade Hotel

Een van de deelnemende hotels in het Ambassade Hotel. Lucas Schopman, Managing Director van Ambassade Hotel in Amsterdam: "Het Ambassade Hotel heeft de deuren niet gesloten in de afgelopen weken. We zijn meteen aan de slag gegaan aan de hand van de richtlijnen en hebben naast delivery vanuit Brasserie Ambassade een staycation arrangement gecreëerd, inclusief een driegangendiner. Het bleek goed aan te slaan bij Amsterdammers die even een andere omgeving wilden en de reacties zijn fantastisch. Gasten blij maken, daar doen wij het voor. Het afgelopen weekend waren er zelfs meer dan 40 kamers geboekt." 

Tags: 
Artikel delen