advertorial
advertorial
promotioneel
Nederlanders gingen vorig jaar minder vaak uit eten, maar gaven per bezoek wél meer uit. Daarin liggen kansen voor horecaondernemers: verras gasten met een onderscheidende najaarskaart. Paul Gören-Meerman (43) en Bart Stork (36) van Makro, zelf oud-chefs, delen hun tips.
Volgens Bart Stork staan horecaondernemers dit najaar voor een extra grote uitdaging. “Veel horecaondernemingen doen hetzelfde, terwijl het juist nu belangrijk is om je zaak uniek te houden, zowel in kwaliteit als in creativiteit.”
Makro helpt ondernemers daarbij. Stork legt uit: “Wij denken mee over je najaarskaart en leveren niet alleen kwaliteit, maar bieden ook bulkvoordeel: meer voor minder. Zo hoeven horecaondernemers minder te piekeren over inkoop, kwaliteit en voorraad, en ontstaat er ruimte voor creativiteit.” Neem bijvoorbeeld zalm, tipt hij: “Bijna iedereen zet het op de kaart, maar door een andere bereiding of frisse presentatie geef je het een luxe, eigen karakter dat bij het najaar past.”
*Tekst gaat verder na de foto's van Paul Gören-Meerman, oud-chef en nu Manager Sales van Makro.
Ook Paul Gören-Meerman vindt blijven verrassen belangrijk voor chefs en horecaondernemers. “Sukade, picanha en bavette winnen terrein. Bimi is nu in trek, maar ook friet van zoete aardappels en friet met toppings blijven populair.”
Gören-Meerman denkt met horecaondernemers mee over verrassende najaarsmenu’s. Maar niet alleen hij: dat doen ook de vaste Makro-accountmanagers voor horecaondernemers die hun inkopen laten bezorgen. Evenals de Cash & Carry-managers die de vaste aanspreekpunten voor klanten in de winkel zijn. Gören-Meerman: “Maak eens een simpele switch: kies snoekbaars in plaats van kabeljauw. De investering blijft gelijk, maar de marge wordt beter en de beleving anders.” Zijn tip: “Verras binnen je concept, want in drukke tijden telt focus en efficiëntie meer dan experimenteren.”
Meer weten over wat Makro kan doen voor jouw horecaonderneming? Klik op de onderstaande button.