Wat zijn de ervaringen van bar-restaurant Hofman in Utrecht met QR-bestellen?

Advertorial - Orderli - Header

Wat zijn de ervaringen van bar-restaurant Hofman in Utrecht met QR-bestellen?

Bar-Restaurant Hofman in Utrecht heeft één van de zonnigste terrassen in de binnenstad. Op piekmomenten kan het dan ook behoorlijk druk zijn. De QR-bestelmethode van Orderli biedt uitkomst. Mede-eigenaar Marcel Westerveld: “Gasten worden sneller geholpen op drukke momenten en we kunnen de gastbeleving naar een hoger niveau tillen.”

Marcel Westerveld heeft net een van de drukste terrasdagen achter de rug. Zijn horecazaak Hofman ligt aan het Janskerkhof, een van de mooiste pleinen van Utrecht. Het terras ligt enigszins in de luwte, met uitzicht op historische panden en op zaterdag de oudste bloemenmarkt van het land. Westerveld: “Gasten hebben echt het gevoel alsof ze even op vakantie zijn.”

Drie scenario’s

Sinds twee jaar werkt Westerveld met de QR-bestelmethode van Orderli. Dat is vooral een uitkomst op drukke dagen. Om alles in goede banen te leiden werkt hij met drie scenario’s voor het pleinterras. Is het normaal druk (scenario 1), dan is de QR-code ondersteunend, voor gasten die dat fijn vinden. Is het drukker (scenario 2), dan bestelt men met de QR-code, maar het personeel opent de tafel net als bij scenario 1 vooraf. “Het persoonlijke contact blijft hierdoor behouden’, aldus Westerveld. Bij piekmomenten treedt scenario 3 in werking: direct bestellen en afrekenen met de app, zonder personeel aan de tafel.

Lees verder onder de foto's. 

Advertorial - Orderli blokje-2 Advertorial - Orderli QR scannen-1


Persoonlijk contact blijft de basis

“Een van de grootste ergernissen is te moeten wachten om te kunnen afrekenen”, licht Westerveld toe. “Met de QR-bestelmethode van Orderli hoeven gasten bij drukte niet lang op hun bestelling te wachten. Ze bepalen zelf het afrekenmoment.” Bijkomend voordeel: doordat gasten eerder een drankje krijgen scheelt dit ook in omzet. Toch is het hem daar niet om te doen. “Ik zie het echt als een aanvulling. En als gasten niet willen of kunnen bestellen met de app, houden we daar rekening me.”

Samenwerking met Wouter Verkerk

Persoonlijk contact staat voorop bij Hofman. Om die reden ging hij jaren geleden een samenwerking aan met Wouter Verkerk, adviseur in gastvrijheid. “Wouter Verkerk is goed in het concreet maken van zaken, en ervoor zorgen dat iedereen op dezelfde manier werkt, aan de hand van een duidelijk plan. Hierdoor kunnen we de gastvrijheid steeds naar een hoger niveau tillen.”

Daarom heeft hij Verkerk onlangs gekoppeld aan Orderli. “Ook Orderli focust zich volledig op de horeca. Dus dat is een goede match. We bekijken gezamenlijk hoe we de gastvriendelijkheid zo goed mogelijk terug kunnen laten komen in de app.”

Lees verder onder de foto. 

Advertorial - Orderli personeeltraining-1

Feedback

Enthousiast is hij over de plannen om de app persoonlijker te maken. Door bijvoorbeeld bij het openen te beginnen met de vraag: ‘Goedemiddag, waar heb je zin in?’ Of denk aan suggesties voor bepaalde tijdstippen. Nieuwste idee: pop-up-verhalen achter bepaalde producten, zoals het zelf gebrouwen blondbier: de Hofdame. Orderli is in ieder geval blij met de feedback en plannen, aldus Westerveld. “En daar profiteren andere horecazaken ook weer van.”

Artikel delen