Premium koffie, een goede sfeer, comfortabel zitten, en opgeleide barista’s: bij de vestigingen van Vascobelo komen gasten voor veel meer dan alleen koffie. Ze bestellen niet alleen in de vestigingen zelf, maar ook buiten, op kantoor én in de lift. Mede dankzij de koppeling met het kassasysteem, loopt de operatie gesmeerd.
Wat begon met eersteklas koffiebonen, groeide uit tot horecaconcept Vascobelo met acht café-brasseries (V-bars) en zestien koffiecorners onderin kantoorpanden (V-points). “Koffie én de beleving eromheen staan bij ons centraal, het draait om het totaalplaatje.
Bij de V-bars komen gasten voor de hele setting: hoogwaardige koffie, een goede lunch, de warme sfeer, lederen fauteuils en mooie houten tafels waar je rustig kunt lezen of bijpraten. Onze barista’s zijn goed opgeleid en schenken met aandacht en vakmanschap elke kop in.
We verkopen de bonen nog altijd aan derden, waaronder horecaondernemers. Maar in plaats van met een zak bonen onder de arm op pad te gaan, komen geïnteresseerden bij ons langs om te proeven en de Vascobelo-ervaring zelf te beleven”, vertelt Koen Fluri van Vascobelo.
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Via een QR-code kunnen gasten hun bestelling doorgeven in de V-bars, maar ook op andere locaties: op het terras of via een poster bij de V-points, op de kantoren erboven, en zelfs in de lift. Zo worden (potentiële) bestellers dus op allerlei punten herinnerd aan het aanbod van Vascobelo. Het gevolg: meer bestellingen, meer omzet én meer efficiëntie.
De customer journey - het verdere verloop van de bestelling - is afhankelijk van de locatie. Gasten geven bijvoorbeeld hun telefoonnummer door of de tijd waarop ze de bestelling ophalen. Koen Fluri is erg te spreken over deze én andere mogelijkheden van Orderli: “Wij gebruiken het ook voor promotie en upsell. Zo krijgen onze gasten een pop-up met de suggestie van de dag. Bovendien zorgt het systeem voor foutloze bestellingen, tijdbesparing, realtime inzichten en slimme upselling.”
Bij Vascobelo is Orderli gekoppeld aan het kassasysteem van Lightspeed. Arancha Kiemeneij, Partnership Growth Manager bij Lightspeed: “Ons systeem geeft ondernemers grip op de dagelijkse operatie én ruimte om te groeien, van bestellingen tot betalingen en van voorraadbeheer tot data-inzichten. Of je nu één locatie hebt of meerdere, zoals Vascobelo.”
De koppeling tussen beide systemen biedt legio voordelen. Zo worden bestellingen via QR-code direct verwerkt – foutloos, zonder dubbel werk of vertraging. Het resultaat is een gestroomlijnd proces van tafel tot keuken, minder werkdruk voor personeel én meer focus op gastvrijheid.