BBB Maastricht gaat door: dit zijn de plannen

BBB Maastricht gaat door: dit zijn de plannen

Van maandag 12 oktober tot en met woensdag 14 oktober vindt de 66e editie van BBB Maastricht plaats. Dankzij speciale protocollen is de horecavakbeurs helemaal corona proof. Entree Magazine spreekt met de kersverse beursmanager Silvie Slachter (38) over de aankomende BBB en de plannen. Bovendien is het goed om te weten dat je je al gratis kan registreren voor toegang tot de beurs. 
 

Tekst: redactie Entree Magazine

Jullie hebben besloten dat BBB Maastricht, ondanks corona, toch doorgaat. Was dat een moeilijke keuze?
“Nee, wij hebben hier geen moment over getwijfeld. We zouden doorgaan, in welke vorm dan ook. En gelukkig heeft dat heel goed uitgepakt, want zowel de exposanten als de bezoekers prijzen ons om die keuze. Horecaprofessionals uit heel Nederland hebben gewoon ongelofelijk veel behoefte aan contact met vakgenoten en zijn in deze moeilijk periode op zoek naar antwoorden en advies. Tijdens de BBB gaan wij hen daarom nog meer dan anders inspireren, van inhoudelijke adviezen voorzien en met een hoop positiviteit en de juiste spirit weer verder op weg helpen. Ook bij leveranciers bestaat de wens om weer in echt contact met horecaprofessionals te staan. En niet geheel onbelangrijk: BBB Maastricht kan corona proof, dus veilig, plaatsvinden.”

Op welke manier?
“De beurs vindt plaats volgens de richtlijnen het Covid19 protocol van MECC Maastricht. Hiervoor is een speciaal projectteam samengesteld, zodat alle evenementen volgens de RIVM-richtlijnen door kunnen gaan. Naast in achtneming van hygiëne en de 1,5 meter, moeten bezoekers zich vooraf en per dag/tijdslot registreren: van 10.00 tot 14.00 uur en van 14.00 tot 18.00 uur. Verder zijn de looppaden breed genoeg óf is er eenrichtingsverkeer en zijn er duidelijke looproutes.”

Gratis registreren voor de beurs met de code ENTR1!

Hoe ziet de beurs eruit voor standhouders?
“Exposanten moeten hun stand zo inrichten dat de 1,5 meter gewaarborgd kan worden. Waar nodig brengen we markeringen aan. Ook is de beurs één grote ruimte in plaats van verschillende werelden. Verder mogen standhouders onder strikte voorwaarden sampelen aan bezoekers. Maar bovenal krijgen ze letterlijk alle ruimte om hun stand zo goed en mooi mogelijk in te richten. We willen de bezoekers verrassen en dat is ook de boodschap aan onze exposanten. Je bent erbij dit jaar, laat zien wat je in huis hebt!”

De BBB Horeca Summit is nieuw. Kun je daar iets over vertellen?
“Dit is een driedaags congres met een ochtend- en middagsessie, dat we organiseren in samenwerking met Servicecenter 4Hospitality (S4H). Het is een reactie op de coronacrisis en bedoeld om horecaondernemers en toeleveranciers van advies te voorzien en met een hoop positiviteit weer verder op te weg helpen. Topondernemers uit verschillende horecabranches nemen plaats op het podium, gaan met elkaar in gesprek en geven antwoord op de prangende vragen die leven bij de aanwezige horecaprofessionals. Uniek dat deze concullega’s samen op een podium zitten, ook dat laat zien dat ook zij de behoefte voelen en inzien dat we samen iets moeten doen om de branche te helpen. We hebben CEO’s en topsprekers uit onder andere de bier-, inkoop- en cateringwereld. Ook is er aandacht voor het onderwerp digitalisering, dat volledig ingevuld wordt door TIPPR. Bezoekers moeten zich vooraf inschrijven.”

Wat kunnen gasten nog meer verwachten, naast een bezoek aan de BBB en de Horeca Summit?
“We hebben de jaarlijkse Folie Culinaire, een gastronomische vakbeurs parallel aan de BBB. Dit keer is er nog meer aandacht voor streekproducten en het echte ambacht én is in tegenstelling tot andere jaren dit keer kosteloos. Wel moeten mensen zich vooraf registreren. Er zijn daarnaast tijdens de BBB diverse nieuwe wedstrijden, waaronder The Battle of the Best Burger Benelux, een latte art-wedstrijd, barista-wedstrijd, cupping- en cocktailwedstrijd. Deelname is nog steeds mogelijk!”

Een bijzondere tijd voor jou als nieuwe beursmanager.
“Het was heel gek om aan het begin van de lockdown te beginnen. Iedereen werkte thuis en samen hebben we gezocht naar een antwoord op de vraag: hoe kunnen we de beurs door laten gaan en hoe kunnen we de horecaondernemer- en toeleverancier die zo hard getroffen worden verder helpen? Daar hebben we nu een heel goed plan voor. Ik heb er heel veel zin in!”

Lezers van Entree mogen GRATIS BBB Maastricht bezoeken. Registreer hier gratis je bezoek en gebruik de code ENTR1.

 

Artikel delen