Bestelapp uitkomst voor onderneemster Myrthe Janssen: 'Mydish geeft rust'

Bestelapp uitkomst voor onderneemster Myrthe Janssen: 'Mydish geeft rust'

Gastvrijheid is in het hoogseizoen vaak een aandachtspunt voor ondernemers met een groot terras. Onderneemster Myrthe Janssen hoeft zich er dankzij de bestelapp van MyDish niet meer druk om te maken.

Op steenworpafstand van de Noord-Hollandse duinen, op recreatiepark De Woudhoeve in Egmond aan den Hoef, ligt Kosteluk Fun & Food: een horecazaak met riant terras, een simpele (maar goede) kaart én grote outdoor- en indoorspeeltuin. “Een ideale ontspanningsplek voor gezinnen, families en vriendengroepen. Gasten komen van heinde en verre bij ons; we ontvangen niet alleen de vakantievierders van het park,” vertelt eigenaresse Myrthe Janssen. Ze geniet enorm van de informele sfeer en het hechte contact met gasten. “Maar ik maakte me wel zorgen of we die gastvrijheid zouden kunnen voortzetten, door het groeiende personeelstekort. Voorheen zette ik twee shifts met medewerkers in, maar nu draaien we nog maar één shift en dan is alsnog flink het rennen en vliegen.”

Aanvulling

Om meer tijd en aandacht voor gasten te hebben, oriënteerde ze zich op een QR-bestelapp. “Ik wilde een aanbieder waarbij gastvrijheid centraal staat. Het moest echt een aanvulling zijn op ons team – geen vervanging.” In MyDish vond Janssen de app die zocht: “Medewerkers kunnen steeds meekijken op de rekening. Daarmee voorkom je dat de bediening aan tafel staat terwijl gasten net via de app hebben besteld, of dat gasten een halve middag zitten met één glaasje limonade – in zo’n geval lopen we even langs. Zo blijven we betrokken bij de gasten. Ook kunnen gasten bestellingen via de app en bediening afwisselen; alles komt op dezelfde rekening. Als ze graag iemand aan tafel willen, kunnen ze via de app de bediening oproepen. Die flexibiliteit vind ik heel fijn.”

Per wijk bepalen

Een ander groot pluspunt van MyDish voor Janssen is dat ze per wijk het menu, de betaalwijze en besteltijden kan bepalen: “Dat is met een paar klikken gebeurd. Gasten van de recreatiewoningen, het zwembad, de camping aan de overkant en het strandbad kunnen gebruik maken van onze take-awayservice. Zij betalen – in tegenstelling tot de terrasgasten – meteen en krijgen een berichtje als hun bestelling klaar is. Ze hoeven dus nooit lang aan de bar te wachten. Superhandig voor hen en voor ons.”

Janssen ziet de zomer vol vertrouwen tegemoet: “Ik hoef me niet meer druk te maken over gasten die te lang zitten te wachten als ik een praatje maak. Met MyDish heb ik een escape ingebouwd.”

Artikel delen