Met de authentieke hotpot uit Chengdu verovert Yuan’s Hot Pot ons land. Het concept met inmiddels zes locaties mag inmiddels rekenen op een vaste schare fans, die aan tafel in een grote pan geurige bouillon (de hotpot) vlees, vis en groenten garen aan bamboestokjes.
Sen Sun, eigenaar van Yuan’s Hot Pot vertelt over het concept: “Gasten maken bij ons een keuze uit een bouillonbasis: mild, medium-pittig, of pittig - met szechuanpeper. Daarna kiezen ze uit ons uitgebreide aanbod van vlees-, vis-, tofu- en groentespiesjes. Na de garing dippen gasten de gerechtjes door de huisgemaakte dipsaus – een essentieel onderdeel van hotpot.”
Op het menu staan ook Nederlandse ingrediënten, zoals verse, lokaal geteelde groenten. Sun: “We bieden voor elk wat wils. En wie de échte Chengdu-hotpot wil ervaren, kiest voor een spiesje met eendentong of runderpens.”
*Tekst gaat verder onder de foto.
De bouillon voor de hotpot wordt bereid volgens traditioneel familierecept dat al sinds 1996 wordt gebruikt in de restaurants van Yuan’s Hot Pot. Toen opende de eerste vestiging haar deuren in Chengdu. Sindsdien groeide het familiebedrijf uit tot een waar begrip in China én daarbuiten. Nederland telt inmiddels zes vestigingen, waarvan vier in Amsterdam. Sun: “Chinese restaurants zijn in Nederland helemaal ingeburgerd, maar hotpot was nog minder bekend. Onze verwachting was: als onze hotpotcultuur érgens een succes kan worden, dan is het in Amsterdam – een stad met zo’n divers en breed publiek.”
Het concept bleek inderdaad een schot in de roos: “We krijgen heel positieve reacties. Veel gasten komen terug en proberen zelfs onze meest uitdagende gerechten uit,” aldus Sun. Bij de restaurants wordt gewerkt met tijdsloten. Om de gastenstromen en reserveringen in goede banen te leiden, maakt Yuan’s Hot Pot gebruik van TheFork Manager, een zeer compleet reserveringssysteem. “Zo kunnen we de doorstroom goed regelen en goed anticiperen op piekmomenten.”
TheFork Manager biedt talloze slimme tools om de gastbeleving en -loyaliteit naar een hoger niveau te tillen. Sun: “Het systeem helpt ons om te onthouden welke gasten regelmatig terugkomen, dat wordt enorm gewaardeerd. Ook geeft TheFork inzicht in hoe we presteren ten opzichte van andere restaurants, heel waardevol. En voor gasten is het ook een heel fijn systeem. Iedereen kan er heel goed mee uit de voeten!”TheFork heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot veel meer dan een reserveringssysteem en brengt met deze samenwerking zijn rol als strategische partner voor de gastronomie naar een hoger niveau. Via internationale zichtbaarheid, slimme technologie en toegang tot een exclusieve doelgroep van fijnproevers biedt TheFork samen met Mastercard een kans om gastronomie te positioneren als een onvergetelijke totaalbeleving.