Chaud Devant en Paul Fagel streven naar duurzame toekomst

Chaud Devant Paul Fagel

Chaud Devant en Paul Fagel streven naar duurzame toekomst

Chaud Devant staat bekend als hét trendy label voor de moderne chef, keukenbrigade en bedienend personeel. Alle designs worden in Amsterdam ontworpen en daarna bewust in Europa geproduceerd. Al langere tijd is Chaud Devant bezig haar ecologische voetdruk te verkleinen en collecties te verduurzamen. Afgelopen zomer introduceerde zij de Recycled Chefwear-Collectie; een kledinglijn gemaakt van 100% gerecyclede materialen. Hiermee hopen zij een inspiratiebron te zijn voor de horecasector, om duurzaamheid te omarmen. Voormalig sterrenchef Paul Fagel speelt de hoofdrol in de campagne rond deze duurzame kledinglijn.

Pass on the passion

Tijdens het Gault&Millau-gala begin 2023, waar de vermaarde sterrenchef Paul Fagel de Lifetime Achievement Award ontving, raakte Chaud Devant met hem in gesprek. Paul ziet hoe de wereld verandert en begrijpt dat de jonge horecaprofessionals van nu het verschil kunnen maken.

'Ik ben een groot voorstander van verduurzamen'

Het idee was om niet alleen duurzame materialen te gebruiken voor de Recycled Chefwear-Collectie, maar ook om een boodschap van bewustwording te verspreiden: een oproep aan de nieuwe generatie om mee te doen met deze evolutie. Paul: “Ik werd direct gegrepen door het idee. Ik ben natuurlijk, net zoals denk ik iedereen, een groot voorstander van verduurzamen.”

Campagne met Paul Fagel

De introductie van de kledinglijn wordt onder meer ondersteund met een uitgebreide reclamecampagne waarin Paul de hoofdrol speelt. Twee dagen lang was Paul het middelpunt op de set. Het Nederlands Vestingmuseum in Naarden was zijn toneel, waar een inspirerende commercial werd opgenomen.

“De warme sfeer van de mensen bij Chaud Devant, en ook de regisseur en zijn team, hebben mij echt getroffen”, zegt Paul. “Het zorgde ervoor dat ik me prettig voelde; je moet je immers helemaal overgeven als je zo’n filmpje aan het maken bent. Ik ben er trots op dat ik hieraan mee mocht werken en hoop dat het een groot succes wordt.”

Tekst gaat onder de afbeeldingen verder. 
Chaud Devant Paul Fagel_1 Chaud Devant Paul Fagel_2

 

Voor Paul was zijn betrokkenheid bij de campagne een manier om zijn passie door te geven aan de nieuwe generatie en hen te enthousiasmeren om duurzamere keuzes te maken. “Ik vind het een dappere stap van Chaud Devant. Het lijkt mij best ingewikkeld om zo’n collectie te maken en het is zeker niet ‘de weg van de minste weerstand’.”

Join the evolution!

Met de Recycled Chefwear-Collectie wil Chaud Devant een stap verder gaan door het inzamelen en recyclen van gebruikte horecakleding en ander horecatextiel. Horecazaken kunnen hun oude koksbuizen, sloven, tafellinnen of keukendoeken inleveren bij een van de verkooppunten. Hiermee draagt Chaud Devant bij aan het reduceren van afval en hoeven er geen nieuwe grondstoffen gebruikt te worden. Passie als vanouds in een nieuw jasje!

Online collectie

Bekijk de Recycled Chefwear-Collectie van Chaud Devant nu online en blijf op de hoogte via de website.

Bekijk hier de collectie

Artikel delen