Deliverect krijgt investering van 150 miljoen dollar

Deliverect krijgt investering van 150 miljoen dollar

Deliverect, de scale-up die online maaltijdbestellingen voor meer dan 20.000 locaties vereenvoudigt, heeft aangekondigd dat het een investering krijgt van 150 miljoen euro. Deliverect zal de investering gebruiken voor productontwikkeling en uitbreiding.

Deliverect

Het SaaS-platform van Deliverect, opgericht in 2018, automatiseert de online bestellingen van restaurants vanaf één centraal punt. Bezorg-, tafelapp- of afhaalverzoeken van diensten als Uber Eats en Takeaway.com worden aangenomen en rechtstreeks naar de keuken overgebracht. Deliverect is in meer dan 30 landen actief. Zowel kleine onafhankelijke restaurants als grote wereldwijde ketens zoals Kentucky Fried Chicken (KFC) gebruiken Deliverect om hun maaltijden naar de klant te brengen.

Entree Magazine besteedt komende maanden extra aandacht aan kansen voor ondernemers in de delivery-markt! In onze februari-editie gaan we in op het huren van een dark kitchen.

Investering

Deliverect zal de investering gebruiken voor productontwikkeling en uitbreiding, waarbij naast restaurants ook convenience stores en supermarkten bediend zullen worden. Om klanten nog beter te ondersteunen, lanceert Deliverect een speciale App Store.

Zhong Zu, CEO en medeoprichter van Deliverect: ‘Door de toenemende digitalisering zien we dat het niet alleen voor restaurants, maar ook voor supermarkten en convenience stores belangrijk is om hun online bestellingen te managen om aan de klantverwachting te voldoen. Kant-en-klare maaltijdbezorging wint snel aan populariteit, vooral bij millennials en Generation Z-shoppers. Deze financiering zal ons helpen om honderd duizenden horecaondernemers te kunnen bedienen.’

Lees hier het verhaal over het shared dark kitchen-concept The Dojo Kitchen in Rotterdam

Trend in Nederland

‘Maaltijdbezorging staat nog aan het begin in Nederland’, zegt Jelte Vrijhoef, medeoprichter van Deliverect. ‘De afgelopen jaren is de Nederlander gewend geraakt aan het gemak van online bestellen. De trend, het online bestellen van maaltijden, was opkomend en is afgelopen jaren versneld en verstevigd. Het is een gewoonte geworden die blijft. Maar ook in het restaurant zelf zien we dan de Nederlander graag direct wil bestellen. Zelf aan tafel bestellen via een mobiel gebeurd al meer en meer en dit biedt nieuwe kansen voor de restaurants en meer gemak voor de consument. Niet meer wachten op een rekening maar bijvoorbeeld direct via de mobiel betalen.
Op de hoogte blijven van alle trends in de horeca? Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Artikel delen