Derde vestiging Anne&Max voor franchisenemer Sander van Bentem

Anne & Max Den Haag

Derde vestiging Anne&Max voor franchisenemer Sander van Bentem

Twaalf jaar na zijn eerste vestiging opent ondernemer Sander van Bentem zijn derde Anne&Max. De locatie aan het Kerkplein in Den Haag komt in zijn handen, waarmee hij opnieuw uitbreidt binnen het horecaconcept waar hij al sinds 2013 aan verbonden is.

Eerste franchisenemer

In 2013 werd Sander van Bentem de eerste franchisenemer van Anne&Max. Een gesprek met oprichter Wobbe van Zoelen leidde tot een snelle klik. “Ik ging eigenlijk het gesprek in om misschien een beetje van het concept af te kijken,” zegt Van Bentem. “Maar alles stond toen al als een huis.” Kort daarna opende hij zijn eerste vestiging in Leiden.

Inmiddels runt hij, naast de locatie in Leiden, ook een zaak op de Frederik Hendriklaan in Den Haag. Nu komt daar de vestiging aan het Kerkplein bij, een plek waar hij direct potentie zag. “Toen ik hoorde dat de verkoop eraan kwam, dacht ik: die is van mij. Het pand is prachtig; hoog, grote ramen, zoveel potentie.”

Lokale binding

Van Bentem groeide op in Den Haag en belandde via een bijbaan in de horeca. Het ondernemerschap beviel. Met zijn aanpak groeide hij uit tot een vaste waarde binnen Anne&Max, waar zijn persoonlijke manier van werken opvalt. “Als een gast iets net even anders wil? Doe ik niet moeilijk over. Het moet fijn voelen voor iedereen.”

Bij de overname van het Kerkplein nam hij mensen mee uit zijn team die al sinds hun zestiende bij hem werken. “Dat is het mooiste: als iedereen op de werkvloer één familie wordt. Van vaste gasten tot nieuwe medewerkers. Daar krijg ik energie van.”

*Tekst gaat verder onder de foto.

Anne & Max Den Haag

Vrijheid binnen kaders

Volgens Van Bentem sluit de werkwijze van Anne&Max nog altijd goed aan bij zijn visie. “Alles wat ik toen zelf in gedachten had – biologisch, goede koffie, de warme stijl – heb ik bij Anne&Max gevonden. En door de hulp vanuit het servicekantoor kan ik me richten op de werkvloer.”

Plannen voor groei zijn er nog genoeg. Maar verkopen? Dat ziet hij niet zitten. “Ik wil alles houden. Met elke nieuwe huiskamer bouw je meer kracht en kennis op, en mijn team groeit met me mee. Dat maakt het ondernemen zo leuk.”

Artikel delen